سرآشپز مشهور مالزی در آشپزخانه ایرانی

به گزارش آبنما کار گروه مستندساز مالزیایی در ادامه سفرش به ایران، سراغ آشپزخانه یکی از هتل های پنج ستاره تهران رفت تا سرآشپز معروف مالزیایی روش پخت چند غذای ایرانی را به مردم کشورش معرفی نماید.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، مراسم آشپزی مشترک بین سرآشپز ایرانیِ یکی از هتل های تهران و “شف وان” سرآشپز معروف مالزی اجرا شد و انگیزه آن نشان دادن فرهنگ خوراک ایرانی در عین تعامل فرهنگی بین دو ملت، در چارچوب مستندی به مردم مالزی است که قرار شده در ماه رمضان از یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور پخش شود.
به تصویر کشیدن فرهنگ غذایی و روش تهیه خوراک ایرانی توسط این گروه مستندساز در ادامه تور آشناسازی آنها با ایران که بیشتر متمرکز بر گردشگری خوراک و سوغات و صنایع دستی است، صورت گرفته است. روابط عمومی معاونت گردشگری اعلام نمود که تجربه آشپزی “شف وان” مقرر است در شهرهای اصفهان و شیراز هم ادامه داشته باشد.

تور آشناسازی ویژه گروه پنج نفره مستندساز مالزیایی از جانب دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری برنامه ریزی شده است. این گروه از پنج شنبه چهارم اسفندماه وارد تهران شده اند و سفر آنها مقرر است تا ۱۹ اسفندماه ادامه داشته باشد.
این گروه مستندساز تابحال برخی جاذبه های گردشگری ورزشی، تجاری، تاریخی و فرهنگی استانهای تهران و البرز را دیده اند و براساس اعلام دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی مستند ساخته شده توسط این گروه در شبکه تلویزیونی “آسترو” مالزی و چند شبکه تلویزیونی دیگر از جنوب شرق آسیا در ماه رمضان پخش خواهد شد.

منبع: