تقدیر جشنواره های عکس ژاپن و هندوستان از عکاسان ایرانی

آبنما کار: دو جشنواره بین المللی عکس در ژاپن و هندوستان از عکاسان ایرانی تقدیر کردند.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، در جشنواره بین المللی عکس «آساهی شیمبون» ژاپن، عکس «تنها» از احمد خطیری موفق به دریافت مدال تقدیر جشنواره شد.
در این جشنواره بیش از ۹ هزار عکس از ۵۳ کشور ارزیابی و در نهایت ۱۰۶ عکس برای نمایشگاه برگزیده شد.
همچنین در جشنواره بین المللی عکس «مسیر سایه ها» که در کشور هندوستان برگزار شد، عکس «موج و صخره» از ایمان یدملت، تقدیر هیأت داوران جشنواره و تصاویر «سیما» و «چشم های الینا» از محمد استکی، تقدیر انجمن عکاسی هندوستان را کسب کردند.
در این دو جشنواره که زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و PSA برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) شامل محمد استکی، ایمان یدملت، امیدرضا پورنبی، کیارنگ علایی، میرعلی پرندک، آرلن کشیشیان، عطیه نیکنام و فرانک سجادی هزاوه پذیرفته شدند.
فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که بعنوان تنها مؤسسه بین المللی در حوزه عکاسی از جانب یونسکو به رسمیت شناخته شده است، در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تا حالا واسطه ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است.
این فدراسیون بعنوان عضو اجرائی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بالای ۹۰ مؤسسه ملی در ۵ قاره می رسد. فیاپ در هر کشور یک دفتر رسمی دارد که نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» است.

منبع: