در گزارش آبنما کار مطرح شد؛ آخر کار روایت حبیب در حوزه هنری

به گزارش آبنما کار مهدی ابطحی از برگزاری اختتامیه کاروان هنری روایت حبیب در تالار اندیشه حوزه هنری اطلاع داد و بیان کرد با راه اندازی این کاروان ما به مدل خاصی از توزیع رسیدیم و مخاطبان را شناختیم.

مهدی ابطحی دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره برنامه اختتامیه رویداد «کاروان هنری روایت حبیب» به خبرنگار مهر اظهار داشت: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ستادی در حوزه هنری تشکیل شد و مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، من را بعنوان دبیر اجرای این ستاد معرفی کردند. ما در نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها نگاهی تولید محور به فعالیتهای ستاد داشتیم و آثار زیادی در واحدهای مختلف حوزه هنری تولید شدند اما در آن زمان ما با حجم عظیمی از تولیدات مجموعه های مختلف فرهنگی و نظامی کشور مواجه شدیم ازاین رو در عمل فرصتی برای عرضه تولیدات حوزه هنری فراهم نشد و زمان پخش به آنها اختصاص داده نشد البته بعضی از مواقع خودمان از عرضه و پخش تولیدات حوزه هنری اجتناب کردیم چونکه عملاً کار دیده نمی شد.
وی بیان نمود: ما پس از ارزیابی عملکرد حوزه هنری در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به این نتیجه رسیدیم سال جاری نگاهی توزیع محور به فعالیتهای ستاد تشکیل شده در حوزه هنری داشته باشیم ازاین رو ایده راه اندازی کاروان هنری «روایت حبیب» عنوان شد و با طرح این ایده ما به مدلی جدید از توزیع آثار هنری رسیدیم. در ابتدا قرار بر این بود که سلسله برنامه های شب خاطره در استان هایی که نقش شهید سلیمانی در آنها پر رنگ بوده است، برگزار گردد و در حاشیه برگزاری این سلسله برنامه ها تولیدات حوزه هنری هم عرضه شوند. بعدها بنیاد شهید سلیمانی هم پای کار آمد و با حضور آنها طرح عرضه شده پخته تر و جامع شد.
دبیر ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: اجرای طرح «کاروان هنری روایت حبیب» از دهم آذر ماه سالجاری و در کرمان کلید خورد. تا امروز «کاروان هنری روایت حبیب» ۱۰ برنامه شب خاطره و ۱۲ برنامه سفیر «استیج سیار» را در استانهای مختلف کشور برگزار کرده است.
وی همینطور در توضیح «استیج سیار» اظهار داشت: «استیج سیار» یا «استیج سفیر» با این هدف راه افتاد که ما در مناطق کم برخوردار فضایی را برای اجرا، اکران و پخش تولیدات هنری فراهم نماییم. الحمدلله اتفاق، اتفاق مبارکی بود و من گاهی از دیدن همراهان برنامه های سفیر لذتی می بردم که از دیدن برنامه هایمان نمی بردم چون به معنای واقعی کلمه برنامه های این استیج با حضور مردم و در دل مردم اجرا می شدند.
ابطحی اضافه کرد: ما در منطقه خضر نبی که در حاشیه آبادان قرار گرفته است، ۱۵ نامه از مردم دریافت کردیم. این نامه ها درد دل هایی است که مردم منطقه با شهید سلیمانی داشتند یا دلنوشته هایی برای خانم زینب سلیمانی هستند. در حاشیه یکی از برنامه های ما در ورامین مردم مشکلات معیشتی شان را مطرح می کردند و این بسیار جالب بود که مردم در حاشیه برنامه ای که به نام شهید سلیمانی اجرا می شود، مشکلات خودشان را با برگزارکنندگان آن برنامه مطرح کنند.
وی در ادامه توضیح داد: دختر خانم ۱۰ یا ۱۱ ساله ای را در سنندج دیدیم که می گفت به مدت یک هفته کارهای «کاروان هنری روایت حبیب» را در فضای مجازی دنبال می کنم و متوجه شدم که امروز در اینجا هستید. او به همراه پسرعمویش که کوچک تر از خودش بود در خلال برنامه های «کاروان هنری روایت حبیب» شعرخوانی کرد. نمونه های این بازخوردهای مردمی را در زاهدان، مشهد و شهرهای دیگر هم دیدیم.
دبیر ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد برگزاری اختتامیه برنامه های «کاروان هنری روایت حبیب» اظهار داشت: قرار بر آن است که روز یکشنبه ۱۹ دیماه ماه سالجاری ویژه برنامه اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری بعنوان اختتامیه برنامه های «کاروان هنری روایت حبیب» برگزار گردد.
وی درباره برنامه ریزی فعالیت ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در سال آینده بیان نمود: ما باید یک هفته با این رویداد فاصله بگیریم تا حس و حالمان مقداری تغییر کند و سپس در فضایی فارغ از فضای احساسی بتوانیم اتفاقاتی را که سال جاری افتاد، نقد نماییم. البته به نظر من راه اندازی «کاروان هنری روایت حبیب» مانور خوبی بود چونکه ما در چند سال قبل با مشکل ارتباط گیری با مخاطب و عرضه تولیداتمان مواجه بودیم و نمی دانستیم برنامه هایمان را برای چه افرادی تولید می نماییم اما با راه اندازی کاروان هنری «روایت حبیب» ما به مدل خاصی از توزیع رسیدیم و مخاطبانمان را شناختیم.
ابطحی در انتها اظهار داشت: مراسم اختتامیه مجموعه برنامه های کاروان هنری «روایت حبیب» یکشنبه هفته آینده ۱۹ دیماه در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می گردد و ساعت دقیق و جزئیات برنامه های این مراسم متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: