مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی: شیوع امیکرون هتل های بازگشایی شده مشهد را باردیگر تعطیل می کند؟

به گزارش آبنما کار خراسان رضوی مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی اظهار داشت: اگر سویه امیکرون شدیدتر شود و محدودیت ها باردیگر اعمال شده و سفرها افت کند، امکان دارد هتل هایی هم که بازگشایی شده، باردیگر به تعطیلی کشیده شود.

مرجان شاه ولایتی در گفتگو با ایسنا در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل های مشهد اظهار نمود: قبل از این که مبحث واکسیناسیون به صورت سراسری در هتل ها آغاز شود، جامعه هتلداران خراسان رضوی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و مرکز بهداشت استان با تجهیز هتل هما ۲ نخستین گروهی بودیم که خارج از روال واکیسناسیون پرسنل هتل ها را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: بعد از آن تزریق دوز دوم در هتل ها شروع شد. هم اکنون هم فرخوان داده ایم کسانی که زمان دوز سوم آنان فرا رسیده، حتما برای تزریق آن اقدام نمایند. بطور قطع تمام هتل ها پرسنل خویش را برای تزریق دوز سوم ملزم خواهند کرد.

مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم ترین آیتم کنترل بازرسان ما در بازدید و کنترل پروتکل ها، واکسیناسیون کارکنان هتل هاست. ازاین رو مبحث واکسیناسیون در واحدهای هتلی بسیار اهمیت دارد و حتما کنترل می شود که تمام پرسنل واکسن خویش را تزریق کرده باشند.

شاه ولایتی با اشاره با آغاز شیوع امیکرون و احتمال اعمال مجدد محدودیت ها تصریح کرد: اگر بیشترین تمرکز خویش را روی تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل ها قرار دهیم، می توانیم بیماری را کنترل نماییم اما اگر محدودیت ها باردیگر اعمال شود، زندگی مردم به لحاظ اقتصادی فلج خواهد شد. وضعیت اقتصادی زندگی مردم در حدی نیست که توان تحمل تعطیلی مجدد را داشته باشند. آنقدر وضعیت اقتصادی برای مردم شکننده شده که هم اکنون تمام مردم به سختی کسب و کار خویش را اداره می کنند.

وی افزود: در ۲ سال گذشته با انتشار کرونا در دنیا صنعت هتلداری بیشترین صدمه ها را متحمل شد و بیشترین محدویت ها هم روی واحدهای گردشگری اعمال شده است. نخستین چیزی که همیشه محدود شده، سفر بوده است و هتل ها هم همیشه در این حوزه همراهی کرده اند. البته با عنایت به این که امیکرون خطرپذیری پایین تری دارد، در صورت رعایت حداکثری پروتکلهای بهداشتی جریان زندگی مردم قطع نخواهد شد که به لحاظ اقتصادی بهترین تصمیم امکان دارد.

مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی در مورد میزان بازگشایی هتل ها خاطرنشان کرد: مطابق آخرین آمار به دست آمده از مجموع ۲۴۰ هتل در مشهد هنوز ۵۸ هتل تعطیل می باشد. یعنی ۲۴ درصد هتل های مشهد از اسفند ۹۸ هنوز بازگشایی نشده و بعید می دانم این تعداد هتل تا نوروز بازگشایی شود.

شاه ولایتی بیان نمود: تجربه ۲ سال قبل نشان داده که هیچ چیز قابل پیشبینی نیست. تزریق دوز سوم پرسنل هتل ها در دستور کار قرار گرفته و بالاترین آمار تزریق واکسن هم در اختیار هتل ها قرار دارد. همینطور به اذعان تمام مراکز نظارتی رعایت پروتکل ها در هتل ها در بالاترین میزان خود قرار دارد. ازاین رو سفر و اقامت در هتل های مشهد ایمن است و امن ترین فضا برای اقامت به حساب می آید. اگر سفر به شکل ایمن صورت گیرد، مشکلی در انتقال ویروس کرونا ایجاد نخواهد شد.

منبع: