دیدار معاونان میراث فرهنگی ۴۰ سال گذشته

معاون میراث فرهنگی از دیدار با معاونان میراث فرهنگیِ ۴۰ سال گذشته کشور اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، علی دارابی که همزمان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، در صفحه اینستاگرامش درباره این دیدار از عنوان «گفت وگو و انتقال تجربه» بهره برد و نوشت: «یکشنبه ۲۱ آذرماه میزبان معاونان میراث فرهنگی در ۴۰ سال گذشته بودم. این قبیل نشست ها نقش مهمی در همدلی، هم افزایی و انتقال تجربه ها دارد. مدیران و تجارب دوران کاری آنها سرمایه ملی و نه فردی است. هنر آن است که این تجارت ارزشمند را با تکریم و احترام از مدیران گذشته برای دستیابی و داشتن تحلیل درست از وضعیت موجود، چالش ها و موانع پیش رو و چشم انداز و افق آینده به دست آورد.
زنده یاد دکتر باقر آیت الله زاده شیرازی، محمدحسن محبعلی، سیف الله امینیان، فریبرز دولت آبادی، مسعود علویان صدر، آتوسا مؤمنی، مهدی حجت و محمدحسن طالبیان در سمت معاونان میراث فرهنگی انجام وظیفه کرده اند. باید قدردان مدیران پرتلاش، خدوم و خدمتگزار کشور بود.»

دارابی که از صدا و سیما به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده، پیش از این دیدارهایی با مهدی حجت، بنیانگذار سازمان میراث فرهنگی داشته است. اخیرا هم در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نشستی با حضور پیشکسوتان میراث فرهنگی و عزت الله ضرغانی برگزار شده که سه شنبه پیش رو، طبق اعلام ضرغامی نشست دوم با گروه دیگری از کارشناسان و پیشکسوتان میراث فرهنگی برگزار می شود.
برخی اظهارنظرها و طرح ایده هایی درباره تخریب بافت تاریخی شیراز، کوچک شدن حریم برخی آثار تاریخی، تمییز ندادن بافت تاریخی از بافت فرسوده و انتخاب مدیران غیرمتخصص، همچون نگرانی هایی است که انتظار می رود با این دیدارها و برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی، از حجم آن کاسته شده و ضمن شفاف سازی درباره آنها، ایده ها، طرح ها، روش ها و اظهارنظرهای کارشناسی شده ای از دل این نشست ها و دیدارها بیرون آید و اجرا شود.

منبع: