اعزام بانوان راهنمای گردشگری به اکسپو پاویون ایران در اکسپو دبی چقدر بازدید داشته؟

به گزارش آبنما کار همزمان با اعزام اولین گروه از بانوان راهنمای گردشگری به اکسپو دبی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران اعلام نمود: تعداد بازدیدها از پاویون ایران از مرز ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. این درحالی است که نمایشگاه جهانی ˮاکسپو ۲۰۲۰ دبیˮ از زمان افتتاح تا کنون بیشتر از ۵.۷ میلیون بازدید داشته است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، حسن زمانی آمار بازدید از پاویون ایران را به حضور و مشارکت بالای راهنمایان گردشگری نسبت داده است. اولین گروه از راهنمایان گردشگری حدود ۲۰ روز پیش به اکسپو دبی اعزام شد. معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از گزارش نقاط ضعف و کاستی های پاویون ایران بخصوص بخش گردشگری این پاویون در اکسپو دبی، گروهی از راهنمایان گردشگری را برای هدایت بازدیدکنندگان و شکل دهی به جریان بازدیدها، به اکسپو اعزام کرد.
علی اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری ـ در نشست با علیرضا پیمان پاک ـ معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ـ که با هدف اعزام چهار نفر از بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی برگزار شد، اظهار داشت: استفاده حداکثری رویداد جهانی اکسپو که بیشتر از ۱۹۲ کشور جهان در آن حضوری فعال دارند، هدفی ملی به شمار می آید و هر یک از نهادهای متولی در تلاش هستند تا گامی موثر در جهت حفظ منزلت جمهوری اسلامی ایران در این رویداد داشته باشند.
او با بیان اینکه اولین بخش از پاویون ایران در اکسپو به گردشگری اختصاص یافته است، اضافه کرد: کوشش برای محتواسازی و معرفی ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور یکی از اصلی ترین همکاریهای معاونت گردشگری در این غرفه بوده است که با اعزام متناوب راهنمایان متخصص گردشگری سعی شده انتقال اطلاعات در سطحی حرفه ای انجام پذیرد.
شالبافیان ضمن اشاره به اینکه حدود دو هفته گذشته اولین گروه راهنما جهت تشریح ظرفیت ها و پاسخ دهی به سوالات بازدیدکنندگان غرفه جمهوری اسلامی ایران به دبی اعزام شده بود، اظهار نمود: در ایام ابتدایی برگزاری این نمایشگاه، بازدیدکنندگان تنها نظاره گر صرف غرفه ایران بودند، اما هم اینک با تداوم اعزام راهنمایان از فرصت موجود در سطحی شایسته بهره برداری شده است.
معاون گردشگری اظهار داشت: تابحال اعزام و فعالیت راهنمایان تخصصی گردشگری در غرفه ایران بازخوردهای بسیار مطلوبی داشته است و در تلاش هستیم بخصوص در رویدادهای مطرح و ملی که برنامه های متنوعی در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد، میزبانی شایسته ای از بازدیدکنندگان صورت گیرد.
شالبافیان همینطور بیان نمود: گروه راهنمایان اعزامی در تلاش خواهند بود تا علاوه بر بیان توانمندی های کشور و پاسخ دهی به سوالات از راه عینک های حقیقت افزوده هم بازدیدکنندگان را به تماشای مجازی جاذبه های گردشگری کشور تشویق کنند.
او اظهار نمود: در انتخاب راهنمایان اعزامی سابقه فعالیت، مهارت های اجتماعی، تسلط به زبان های بین المللی و هم بررسی نتایج گزارش تورهای برگزارشده داخلی و خارجی از جانب آنها اثرگذار بوده است.
به قول معاون گردشگری، گروه اعزامی در محتواسازی از این رویداد بزرگ بین المللی هم نقش آفرینی خواهند کرد و اطلاعات گردآوری شده از جانب آنها به ذی نفعان داخلی قابل نشر خواهد بود.
در ادامه علیرضا پیمان پاک ـ معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ـ و حسن زمانی ـ مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران ـ به عرضه گزارشی از اقدامات انجام شده از مشارکت در این رویداد مهم پرداختند. گزارش آنها ضمن اشاره به نقش مهم راهنمایان در غرفه ایران اعلام نمود که تعداد بازدیدکنندگان از پاویون جمهوری اسلامی ایران از مرز ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته که این آمار بی گمان به علت حضور و مشارکت بالای راهنمایان گردشگری حاصل شده است.
نمایشگاه اکسپو که از تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ شروع شده است، به مدت شش ماه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی امارات درحال برگزاری خواهد بود. امارات پیشبینی کرده است تا ۲۵ میلیون نفر از اکسپو بازدید کنند.

منبع: