چراغ بومگردی ها را روشن کنید

همدان شیوع ویروس کرونا خسارت های زیادی را به بخش های مختلف اقتصاد جهان وارد کرد اما بدون شک صنعت گردشگری جزء آن دسته از کارهای اقتصادیست که بیشترین لطمه را از این ویروس دیده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، بومگردی ها که دارای زیرساخت هایی نوپا و البته پرطرفدار در زمینه گردشگری هستند این روزها حال و روز خوشی ندارند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، فعالیت بیشتر این اقامتگاه ها با شیوع ویروس کرونا متوقف شده و وضعیت بدی دارند.
در سالهای اخیر بوم گردی ها جایگاه قابل توجهی در بین گردشگران پیدا کرده و خیلی از افراد اقامت در این اقامتگاه ها را به هتل های گرانقیمت ترجیح می دهند. با شیوع ویروس کرونا اما این صنعت محبوب گرفتار ورشکستگی شد و خیلی از فعالان این حوزه با مشکلات زیادی روبرو شدند.
مدیر اقامتگاه بومگردی ترلان با اشاره به این که این اقامتگاه در روستای ترخین آباد شهرستان اسدآباد قرار دارد، اظهار نمود: اوایل سال ۹۷ کارهای راه اندازی اقامتگاه را آغاز نموده و بهمن ماه همان سال کار خودرا بصورت رسمی شروع کردیم.
مهدی پارسا در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه سیل نوروز سال ۹۸ چالش هایی برای ما به وجود آورد اما در تابستان همان سال کارمان رونق گرفت، افزود: با شیوع ویروس کرونا از بهمن ماه ۹۸ اقامتگاه بصورت رسمی تعطیل شد. هم اکنون نیز کم و بیش فعالیت داریم و زمانی که سفر ممنوع بود ما هم تعطیل بودیم و از زمانی که مراکز اقامتی در ردیف اول مشاغل قرار گرفت اقامتگاه باز بود اما به سبب محدودیت تردد فعالیت خاصی نداشتیم.
اقامتگاه بومگردی ترلان