اجرایی شدن دستور ضرغامی برای نجات بخشی چال خندق سمنان

سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: عملیات نجات بخشی و سامان دهی تپه تاریخی چال خندق سمنان، با فاصله کمتر از یک روز بعد از دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرایی شد.
حمیدرضا دوست محمدی 16 آبان ماه با بیان این خبر اظهار نمود: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از تپه تاریخی چال خندق سمنان خواهان سامان دهی محوطه و… شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: دستور مهندس ضرغامی برای نجات بخشی تپه تاریخی چال خندق(دژ چرمنه) اجرایی شد و در حال انجام می باشد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید اخیر خود از جاذبه های سمنان اظهار داشت: وضعیت بنای شیشه ای در کنار تپه تاریخی چال خندق، زیبنده یک تپه تاریخی نیست و احتیاج به سامان دهی دارد.
سید عزت الله ضرغامی در بازدید از تپه چال خندق خواهان سامان دهی حریم این تپه تاریخی با مشارکت شهرداری شد و اضافه کرد: تلاش می نماییم با اعتبارات محدودی که در سفرهای استانی وجود دارد به این مورد کمک نماییم و باید برای برنامه های توسعه ای که در دست اجرا است، اعتبار فراهم گردد.
تپه چال خندق شاهجوق در ارتباط با دوران قبل از تاریخ ایران باستان است و در ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ با شماره ۸۶۲۱ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.