در دیدار معاون گردشگری با سرکنسول ایران در کربلا مطرح شد تاکید بر گسترش همکاریهای گردشگری ایران و عراق

آبنما کار: معاون گردشگری در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا بر گسترش همکاریهای گردشگری ایران و عراق فراتر از سفرهای مذهبی و درمانی تاکید نمود.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، علی اصغر شالبافیان در دیدار با مجتبی شصتی کریمی ـ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا ـ که در محل معاونت گردشگری برگزار شد، ظرفیت های مغفول مانده میان دو کشور را برشمرد و احصای اقدامات اجرائی بمنظور تحقق بهره مندی بیشتر فعالان گردشگری کشور از بستر فعال گردشگری مذهبی خصوصاً در کربلا را در برنامه همکاری مشترک وزارت گردشگری و امور خارجه قرار داد.
وی اظهار داشت: بر بستر فعال گردشگری مذهبی میان دو کشور ایران و عراق، می توان سایر شاخه های گردشگری همچون گردشگری سلامت، فرهنگی و طبیعت گردی را نیز فعال کرد و با مخاطب شناسی و شناخت دقیق ذائقه های مختلف در یکی از مهم ترین بازارهای هدف گردشگری کشور، امکان تعاملات و ارتباطات بیشتری را در بخش گردشگری فراهم آورد.
شالبافیان با اشاره به اینکه مدار ارتباطی کربلای معلی اکنون بوسیله گردشگری مذهبی، زیارت و سلامت برقرار است، اشاره کرد: می توان با ساماندهی و هدفمندسازی دقیق از جریان موجود به نفع فعالان گردشگری کشور و کسب وکارهای لطمه دیده از بحران کرونا بهره بیشتر برد.
مجتبی شصتی کریمی ـ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا ـ نیز برای هر گونه همکاری بمنظور شکوفایی بستر همکاریهای دوسویه گردشگری ایران و عراق اعلام آمادگی کرد.

منبع: