سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد در اربعین ۱۴۰۰ هماهنگی ها مطابق با انتظار نبود

به گزارش آبنما کار سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از بررسی نقاط ضعف و قوت برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۰ با حضور مسؤلان مربوطه در نشست امروز این کمیسیون اطلاع داد.
روح الله نجابت در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان نمود: جلسه امروز کمیسیون پیرامون مبحث اربعین ۱۴۰۰ و نقاط قوت و ضعفی که پیرامون این رویداد بود، اختصاص داشت. نمایندگانی از وزارت کشور، نیروی انتظامی، اورژانس کشور، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و ستاد اربعین، سازمان صدا و سیما، وزارت امور خارجه و سازمان هلال احمر در جلسه کمیسیون حضور بهم رساندند.
ایشان در ادامه اظهار نمود: ابتدا معاون امنیتی وزیر کشور توضیحاتی در مورد زحمات تمام دست اندرکاران برای برگزاری این رویداد به نمایندگان ارائه نمود. پس از آن اعضای کمیسیون به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مبحث اربعین با تلاشهای جدی همه دست اندرکاران همراه بود و مورد تقدیر اعضای کمیسیون قرار گرفت اما نقاط ضعفی هم در جریان مراسم سال جاری وجود داشت. باتوجه به این که این پدیده برای بار اول نبود و حجم مسافران هم از سالهای قبل کم تر بود نقاط ضعفی دیده شد. این موارد مورد بررسی قرار گرفت.
ایشان در ادامه تصریح کرد: ابهاماتی در مورد باز و بسته شدن مرزها، نوع تردد زمینی و هوایی زائرین، ابهامات پیرامون قیمت بلیط هواپیما، موضوعات در ارتباط با واکسن و آزمایش PCR، خدمات رسانی به زائرین در مرزها و فرودگاه ها، پیگیری سهمیه زائرین ایرانی که اعداد متفرقی اعلام گردید همچون مهم ترین نکات ضعف و ابهامات همکاران بود که در جلسه کمیسیون مورد سوال قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از مطرح شدن نکات و مطالب اعضای کمیسیون، مسؤلان ذی ربط توضیحات و نکات خویش را عرضه دادند. در پاره ای از موارد توضیحات قانع کننده بود اما جمع بندی کمیسیون بر این بود که انتظار نمایندگان مردم در بحث هماهنگی این مراسم خیلی بیشتر بود. عزیزانی که زحمت کشیدند صاحب تجربه بودند اما در اربعین ۱۴۰۰ هماهنگی ها مطابق با انتظار نبود.
نجابت در انتها بیان نمود: ان شاءالله در این حوزه پیگیری های لازم به نمایندگی از مردم صورت خواهد گرفت تا در صورت تجربه های مشابه در سالهای آینده شاهد تکرار نقاط ضعف نباشیم. آنچه که در اولویت می باشد خدمات رسانی دقیق و مبتنی بر شفافیت به زائرین حسینی می باشد.