مراسم معارفه سرپرست معاون هنری وزیر ارشاد؛ شالویی از دلیلهای خداحافظی حسینی گفت

آبنما کار: مراسم تکریم سید محمد مجتبی حسینی معاون پیشین امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیین معارفه محمود شالویی سرپرست جدید این مجموعه با حضور مدیران این بخش اجرا شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه ای با حضور مدیران معاونت امور هنری، تکریم سیدمجتبی حسینی برگزار و از خدمات حسینی قدردانی گردید و محمود شالویی بعنوان سرپرست معاونت امور هنری معارفه شد.
شالویی و دلیلهای پذیرش سمت سرپرستی معاونت امور هنری
محمود شالویی در این نشست اظهار داشت: باتوجه به سابقه ای که در معاونت امور هنری داشتم با نظر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شد تا تعیین معاون امور هنری، بعنوان سرپرست معاونت خدمت کنم. آقای حسینی هم اعلام نموده بود که می خواهد از معاونت امور هنری خداحافظی کند و رئیس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی درخواست و تاکید کردند که به خدمات آقای حسینی نیاز دارند، بدین سبب این تغییر انجام شد.
وی با قدردانی از خدمات حسینی اظهار داشت: کسی نمی تواند خدمات آقای حسینی و همکاران معاونت را در این چهار سال انکار کند که دو سال از این دوره با دشواری هایی چون شیوع کرونا، مضایق مالی و بودجه ای و سختی های دیگر همراه شد. از برگ های برنده آقای حسینی در معاونت امور هنری این بود که افراد باتجربه و توانمند و خوشنام با معاونت هنری همکاری کردند. آقای حسینی هنرمند است و دل در گرو سمت، عنوان و مدیریت ندارد اما هموراه دغدغه خدمت و فعالیت در فرهنگ و هنر دارد. امیدواریم در زمینه جدید فعالیت هم موفق باشند.

سید مجتبی حسینی و کوشش برای کارهای به دور از وعده
سیدمجتبی حسینی هم در این نشست با قدردانی از مدیران و همکاران معاونت امور هنری اظهار داشت: معاونت امور هنری حوزه های متنوعی دارد که هرکدام شرایط و ادبیات متفاوتی دارد. اهتمام شد در این دوره با یک برنامه و انسجام فعالیت ها برنامه ریزی و صورت گیرد. کارهایی به دور از وعده ها، انجام شد تا بعد از انجام در معرض دید و داوری قرارگیرد. کارهای عمرانی مانند بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران، سالن اصلی تئاترشهر، مجموعه بنیاد رودکی، آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان، ساماندهی فرآیندها و رویدادها، هوشمندسازی، کارهای هنری استانها، برنامه ها و رویکردهایی متناسب با شرایط کرونا همچون کارهایی بود که در این دوره انجام شد و این به سبب وجود مدیران و همکاران فعال و باتجربه ای است که صمیمانه و از سر مسئولیت در معاونت فعالیت می نمایند.
در این جلسه احمد صدری دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، قادر آشنا؛ مدیر کل هنرهای نمایشی، امین مؤیدی مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی، محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی، علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، عبادرضا اسلامی، رییس فرهنگسرای نیاوران، مجید فروغی؛ مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری، علرضا حفیظی مدیر حراست معاونت امور هنری و عبدالرحیم سیاهکارزاه رییس مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر حضور داشتند.

قدردانی از مدیران از کوشش های معاون سابق امور هنری
محمد اله یاری در این نشست اظهار داشت: آقای حسینی در این دوره برای هنر تلاش کردند و در وضعیت دشوار حوزه کلان هنر را مدیریت کردند، از حمایت و همراهی آقای حسینی قدردانی می کنم و برای آقای شالویی نیز آرزوی موفقیت دارم.
قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی نیز اظهار داشت: در بیش از ۱۵ سال سابقه مدیرکلی در زمینه فرهنگ و هنر این دوره معاونت، یکی از منسجم ترین گروه ها برای فعالیت را مشاهده کردم.
احمد صدری نیز در این نشست اظهار داشت: آقای حسینی فارغ از هنرمند بودن، درباره تاریخ و مسایل هنر آگاهی و تسلط دارند و در موارد مختلف مسایل و نکات دقیقی را ارائه می کردند.
علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری نیر در این نشست اظهار داشت: در این دوره با حمایت های جدی آقای حسینی از ارتقای کمی و کیفی آموزش هنر، تغییراتی در فرآیندها در زمینه آموزشگاه های آزاد هنری و هنرستانها هنرهای زیبا انجام شد و تعداد هنرستانها به ۵۹ باب افزوده شد.

سیدامین مؤیدی نیز در این نشست اظهار داشت: در این دوره اهتمام شد فعالیت ها بر طبق قوانین و قواعد هنری صورت گیرد و نگاه راهبردی در حوزه هنر دنبال شد.
در اختتام این جلسه، با اهدای تابلوی نقاشی و لوح تقدیر از خدمات سیدمجتبی حسینی در دوره مسئولیت معاونت امور هنری قدردانی گردید.

منبع: