معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان مطرح کرد؛ برگزاری دومین دوره جشنواره میراث ناملموس با موضوع مفاخر گیلان

به گزارش آبنما کار معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان اظهار داشت: دومین دوره جشنواره میراث ناملموس گیلان با موضوع مفاخر و بزرگان این استان انجام می شود.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، سید امیر مصباح قبل از ظهر یکشنبه در جلسه رونمایی از پوستر دومین جشنواره مستند میراث ناملموس چالش فیلم سازی در ۷۲ ساعت ضمن اشاره به این که اولین دوره این جشنواره سال قبل برگزار شد، اظهار نمود: در این جشنواره تلاش شد مبحث و ایده های کار نشده مورد توجه قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه برگزاری هر جشنواره ای در سال اول با کاستی ها و ضعف هایی همراه می باشد، تاکید کرد: اساسا مؤسسه چند منظوره اکسون که در حوزه های فرهنگی و هنری در استان گیلان فعالیت می کند بعنوان متولی برگزار کننده این جشنواره با همکاری اداره کل ارشاد این کاستی ها و ضعف ها را شناسایی کرده و تلاش می کند در دومین دوره برگزار شاهد کاستی های کمتری باشیم.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همینطور به بخشی از آمارهای سال قبل این جشنواره اشاره نمود و اضافه کرد: سال قبل ۵۹ هنرمند از سراسر کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.
وی ضمن اشاره به این که از این تعداد ۴۸ نفر را آقایان و ۱۱ نفر بانوان هنرمند تشکیل داده بودند، افزود: با عنایت به شرط بومی بودن شرکت کنندگان و با همینطور این که اولین تجربه برگزاری جشنواره ای با این مورد و در چارچوب چالش فیلم سازی ۷۲ ساعت بود از میان این افراد تنها هنرمندان گیلانی انتخاب شدند.
انتخاب ۱۰ چهره برتر از میان ۲۰۰ نفر از مفاخر و بزرگان گیلان
مصباح با اشاره به اینکه مبحث سال جاری این جشنواره مفاخر و بزرگان استان گیلان تعیین شده است، اضافه کرد: پس از جلسات و بررسی های زیاد از میان ۲۰۰ نفر از مفاخر و چهره های برجسته استان در حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی، دینی و مذهبی و تاریخی ۱۰ چهره برتر انتخاب گردید.
وی با تاکید بر این که بدون شک این ظرفیت کامل استان گیلان نیست، اظهار داشت: با احترام به همه مفاخر و بزرگان استان گیلان این ۱۰ چهره بعنوان عناوین تهیه فیلم در دومین دوره جشنواره میراث ناملموس با حضور فیلمسازان انتخاب و طی جلسه ای اعلام خواهد شد.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان ضمن اشاره به این که سال جاری بیشتر از هر چیزی به کیفیت کار پرداخته می شود، افزود: تولید یک کار فنی خوب حتی اگر سوژه ضعیف داشته باشد بسیار پرارزش خواهد بود تا یک کار فنی ضعیف با مبحث قوی.

در آخر این جلسه از پوستر دومین دوره جشنواره میراث ناملموس گیلان چالش فیلم سازی ۷۲ ساعت رونمایی گردید.

منبع: