۲۲۰ دوربین در کاخ سعدآباد روشن شد

آبنما کار: معاون فنی و اجرائی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از اجرای پروژه ارتقاء و تکمیل سیستم های حفاظت الکترونیکی و نظارت تصویری موزه ها، مخازن، معابر و محوطه سعدآباد آگاهی داد.
محمدابراهیم لاریجانی به ایسنا اظهار داشت: یکی از پروژه های مهمی که از محل بودجه سال ۱۳۹۹ در دستور کار مجموعه سعدآباد قرار گرفت، ارتقاء، بروزرسانی و تکمیل سیستم های حفاظتی الکترونیکی و نظارت تصویری موزه ها، مخازن، معابر و محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بود.
او اظهار نمود: باتوجه به اهمیت حفاظت از ابنیه تاریخی و اشیاء و اموال فرهنگی و نظر به گستردگی مجموعه و ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های جدید با امکان ثبت وقایع و ذخیره تصاویر، اعتباری بیش از ۱۳ میلیاردریال از محل ردیف های بودجه ای سال ۹۹ که تا اختتام شهریور امسال امکان جذب و هزینه داشت، برای این کار اختصاص یافت که بوسیله پروسه قانونی و سامانه معاملات دولت، این اقدام صورت گرفت و هم اینک، این پروژه مراحل پایانی خودرا طی می کند.
لاریجانی اظهار داشت: با اقدام اخیر، مجموعا بیش از ۲۲۰ دوربین به همراه تجهیزات و متعلقات فنی مربوطه، در بیش از ۲۰ بنای تاریخی و ساختمان شامل موزه، مخزن نگهداری اموال فرهنگی و همین طور در معابر اصلی و نقاط مهم در محوطه، نصب و به راه افتاده است.
بگفته معاون فنی و اجرائی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، با اجرای این پروژه بعد از سال ها، تمام موزه ها و مخزن های سعدآباد به سیستم های حفاظت الکترونیکی و نظارت تصویری تجهیز شدند و هیچ ابنیه مهم و واجد ارزشی در مجموعه سعدآباد فاقد سیستم حفاظت الکترونیکی نیست.
او افزود: با ایجاد اتاق کنترل و مانیتورینگ مجموعه، امکان رصد همزمان تمام دوربین ها، ضبط تصاویر، زوم مناسب، چرخش و تغییر برای دوربین ها، بصورت متمرکز فراهم گشته است که در فازهای بعدی می تواند به لحاظ کمی و کیفی، ارتقاء بیشتری یابد.
لاریجانی بیان کرد: ان شاء الله از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ موضوع تکمیل و ارتقای سیستم های اعلام سرقت، اعلام حریق، حسگرهای لمس اشیاء، حسگرهای عدم رعایت فاصله مجاز بازدیدکنندگان با اشیاء و ویترین ها و همین طور تجهیزات کنترل رطوبت، دما و واکنش های شیمیایی خصوصاً در بعضی موزه ها که اشیاء حساس به این عوامل محیطی دارند و سایر تکنولوژی های جدید در عرصه موزه داری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: