نامه ضرغامی به وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون

به گزارش آبنما کار عزت الله ضرغامی در نامه ای به وزیر بهداشت، درخواست نمود واکسیناسیون فعالان و مشاغل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اولویت قرار گیرد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توئیتی نوشت: «امروز در نامه ای به وزیر محترم بهداشت، خواهان اولویت در واکسیناسیون عوامل حوزه های ماموریتی وزارت خانه شدم.
اهمیت سلامتی در مراودات اجتماعی و لزوم پشتیبانی از این بخش مهم اقتصادی و خدماتی بخصوص گردشگری را هم حضوری تشریح کردم.
از ایشان به علت موافقت و دستور اجرایی شان تشکر می کنم.»
وزارت بهداشت چهارشنبه گذشته (۱۰ شهریورماه) مشاغل جدیدی را که واکسیناسیون آنها در مهرماه با اولویت انجام می شود، اعلام نمود که هتلداران در لیست این مشاغل اعلام گردید.
بعد از آن، معاون گردشگری به ایسنا اظهار داشت: طی صحبتی که با آقای رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا داشتم، تایید نمود که علاوه بر هتلداران، همه فعالان و مشاغل در رابطه با گردشگری که قبلا مصادیق آن به وزارت بهداشت اعلام شده است، در ردیف این گروه جدید قرار گرفته اند که بعد از احراز هویت شغلی از راه ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و تایید از جانب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، واکسیناسیون آنها در مهرماه شروع می شود.
در هفته های گذشته، گروه کوچکی از هتلداران در تعداد انگشت شماری از استان ها، در هماهنگی با استانداری ها تزریق واکسن کووید را شروع کرده اند، اما همچنان طیف گسترده ای از هتلداران و دیگر مشاغل گردشگری همچون راهنمایان و راننده های گردشگری، بومگردی ها، همچنین، موزه داران، راهنمایان موزه، سایت ها و محوطه های تاریخی و هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی که در ۱۹ ماه گذشته کسب و کارشان گرفتار رکود و یا تعطیل شده است، محروم از واکسن کرونا هستند.