نمایش آثار هنرمند ایرانی در موزه هنر کاتونا نیویورک

آثار آرمین امیریان هنرمند ایرانی در دومین دوسالانه هنری موزه کاتونا در نیویورک در کنار ۵۷ هنرمند از کشورهای مختلف به نمایش درآمد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، موزه هنر کاتونا در نیویورک آمریکا، سال جاری دومین دوره از دوسالانه خود با عنوان «کلادوگرام» را به کیوریتوری یاسمین صدیقی و با نمایش آثار ۵۸ هنرمند از ۲۱ کشور جهان برگزار کرده است.
آرمین امیریان هنرمند جوان ایرانی هم با ۲ اثر از مجموعه «سراپرده» در این نمایشگاه حضور دارد که پیش از این، در رویدادهای هنری جهانی، موفق به کسب جوایز شده اند و همچون آنها میتوان به جایزه ویژه «مؤلف جوان» از بیست و نهمین دوره مسابقه جهانی بنیاد راه آهن اسپانیا اشاره نمود.
واژه «کلادوگرام»، به معنای نموداری شاخه ای است که روابط میان گونه های مختلف و تاریخ تکامل آنها را بیان می کند.

آرمین امیریان در توضیح رویکرد این نمایشگاه به خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایشگاه «کلادوگرام» تلاش دارد تا روایت غالب از تاریخ و تاریخ هنر را به چالش بکشد و شامل آثاری است که با تاریخ خانوادگی یا شخصی درگیر هستند یا شیوه های طبقه بندی، نمایش و ساماندهی آثار و ایده های تاریخی را کاوش می کنند.
بر این اساس، دومین دوسالانه موزه هنر کاتونا در نیویورک آمریکا با عنوان «کلادوگرام» تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۸ شهریور ۱۴۰۰) ادامه خواهد داشت.

منبع: