کار آب بازی حاشیه ساز در دودهک به کجا کشید؟

به گزارش آبنما کار مرکزی کاروانسرای دو دهک دلیجان در ارتباط با دوره شاه عباس صفوی است که ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی بعد از مرمت کامل با کمک ماده ۲۷ از راه صندوق احیا با سرمایه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان شامل ۶ میلیارد تومان تسهیلات و ۵ میلیارد تومان آورده شخصی و اشتغال برای ۳۰ نفر به بهره برداری رسید.

به لحاظ مرمتی، این مجموعه بسیار فاخر و اصولی بازسازی شده است و همین مساله سبب شد که با وجود کرونا در ایام اخیر بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گیرد، اما این مجموعه تاریخی طی یکی دو روز اخیر بسیار خبرساز شده است.

اواسط هفته جاری، تصاویری از یک آب بازی مختلط در فضای مجازی دست به دست شد و طبق صحبت هایی که روی فیلم صورت گرفته و به گواهی تصاویر انتشار یافته، محل این آب بازی کاروانسرای دو دهک در شهرستان دلیجان بود.

کافی بود سری به فضای مجازی بزنید، محال بود که فیلم انتشار یافته در مورد آب بازی گردشگران در حیاط این کاروانسرا را به مناسبت یازدهم تیرماه، جشن آب در ایران باستان، نبینید، اما اصل ماجرا چه بود.

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: ۱۱ تیرماه یک آژانس خدمات مسافرتی، توری از تهران به کاروانسرای دو دهک دلیجان می آورد که بعد از استقرار و اقامت، مبادرت به آب بازی در حیاط کاروانسرا می کنند. ما بمحض انتشار و رویت عکس و فیلم این مبادرت به سرعت به مبحث ورود کردیم.

پلمب کاروانسرا تا تعیین تکلیف نهایی

سید حسن حسینی اضافه کرد: بعد از انتشار این فیلم، دادستان دلیجان دستور پلمب کاروانسرا را صادر کرد و فعلاً مجموعه پلمب است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پلمب مجموعه، طی مکاتبه انجام شده از جانب اداره کل میراث فرهنگی با تهران، مجوز بهره برداری و فعالیت آژانس مسافرتی هم لغو شد و با عنایت به این که در بازرسی ها، رئیس میراث فرهنگی دلیجان در امر نظارت مقصر شناخته شد، از این سمت عزل شد.

حسینی با تکیه بر این که تمام ماجرا همین بوده است، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از تکرار چنین ماجرایی، طی دو روز اخیر، با تمامی روسای شهرستان ها برای افزایش نظارت بر این گونه مجموعه ها مکاتبه شده است، به دفاتر خدمات مسافرتی تذکر داده شده است که اگر چنین اتفاقی باردیگر در استان تکرار شود حتما مجوز فعالیت آنها لغو می شود و به همه تاسیسات و مجتمع های گردشگری اعلام گردید که مسئولیت تمامی اتفاقات در مجموعه با خودشان است و باید بابت بروز هر اتفاقی پاسخگو باشند.

معاون گردشگری استان مرکزی بیان نمود: مجموعه کاروانسرای دو دهک دلیجان تا تعیین تکلیف نهایی بسته خواهد بود و منتظر تصمیم و مصوبه شهرستان هستیم. باید روال قانونی در این خصوص طی شود.

دادگستری رعایت هنجارها و ارزش های اسلامی انسانی را رصد می کند
رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در مورد مبحث دودهک به ایسنا اظهار داشت: دادگستری استان مرکزی در مورد اعمال ضد اخلاقی در کاروانسرای دو دهک دلیجان تابحال اقدامات و پیگیری هایی چون برکناری و عزل رئیس میراث فرهنگی دلیجان، پلمب محل کاروانسرا با دستور دادستان، تعلیق مجوز و فعالیت کاروانسرا، بازداشت مدیر کاروانسرا توسط دادستان و لغو مجوز شرکت گردشگری اعزام کننده تور گردشگری را به انجام رسانده است.
حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی خاطرنشان کرد: دادگستری کل استان مرکزی رعایت هنجارها و ارزش های اسلامی انسانی در استان را با حساسیت و دقت رصد می کند و در هر نقطه ای که هنجارشکنی و اعمال ضد اخلاقی ببیند با قاطعیت تمام ورود کرده و از حیثیت و اخلاق و عفت عمومی با قدرت دفاع می کند.
وی اظهار نمود: اجازه نخواهیم داد عده ای در شهرستانی با سابقه دیرینه تدین و دینداری و اخلاق مداری، به هنجارهای اجتماعی دهن کجی کنند.