روایتی از سیر تاریخی سفر در انتها قرن

به گزارش آبنما کار «سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران» ۲۷ و ۲۸ مهرماه در پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی برگزار می گردد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، اولین سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با هدف مطالعه، گردآوری، بازخوانی و صدمه شناسی سیر تاریخی و روند شگرف تغییر و تحولات، عوامل تأثیرگذار و فرصت ها و تهدیدها در سده ۱۴ برگزار می گردد.
این سمپوزیوم با دعوت از اندیشمندان، استادان، متخصصان و صاحب نظران و انجام مطالعات، گردآوری مستندات و تدوین یادداشت های علمی و تاریخی، به منظور آمادگی هرچه بیشتر برای آغاز سده جدید خورشیدی، با هدف بازخوانی روند تاریخی و سیر تحولات و عوامل مؤثر در موفقیت ها و صدمه شناسی سفر و گردشگری در سده ۱۴، سیاست ها، قوانین، برنامه ها، ساختار و اقدامات اجرایی بخصوص در رویدادهای مؤثر سده اخیر، تحلیل وضعیت، ترسیم چشم انداز و پیشنهاد راهکارها و نقشه راه آینده در عرصه گردشگری و صنایع وابسته بخصوص سفر، حمل و نقل، هتلداری، پذیرایی و میهمان نوازی، در چارچوب گفتمانی موضوعی، سخنرانی، عرضه مقاله، گردآوری و تولید فیلم مستند، انتشار کتاب و ویژه نامه های مرتبط برگزار می گردد.
۱۳ کارگروه تخصصی شامل کارگروه حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی و دریایی، هتل و مراکز اقامتی و تجهیزات اقامتی، اقامتگاه های بومی، سنتی و تاریخی، میهمان نوازی، پذیرایی، خوراک غذا و نوشیدنی و خدمات بین راهی، خدمات مسافرتی و گردشگری (سفرهای داخلی، خروجی و ورودی)، سفرهای فرهنگی، زیارتی، طبیعت گردی، ورزشی و گردشگری سلامت، خدمات ویزا، کنسولی، گمرکی و امور مرزی، راهنمایان گردشگری و مطالعات ایران از نگاه سفرنامه نویسان خارجی قرن ۱۴، ایران از نگاه خبرنگاران خارجی و نویسندگان مطرح قرن، خدمات شهری و شهرداری ها، قوانین و مقررات اداری و اتاق های بازرگانی تشکیل شده است.
محورهای این سمپوزیوم عبارت است از سفر و حمل و نقل، اقامت و میهمان نوازی، پذیرایی، غذا و نوشیدنی، جاذبه ها و مقاصد گردشگری، خدمات مسافرتی و گردشگری که مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی میزبان شرکت کنندگان است.
جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، کمیته موزه های ایران، شورای هماهنگی سازمان های غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزاری این رویداد را برعهده دارند.
سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران به صورت آنلاین و حضوری در نیمه دوم سالجاری (مهرماه) همزمان با آخر سده برگزار می شود.

منبع: