در گزارش آبنما کار مطرح شد؛ جرییات پروژه کاروان آوای رضوی

آبنما کار: مرکز آفرینش های هنری بسیج با مشارکت چند مجموعه فرهنگی-خدماتی بخش خصوصی مبادرت به راه اندازی پروژه کاروان آوای رضوی در دهه کرامت کرده است.

محمدهادی خاکی تهیه کننده و کارگردان پروژه «کاروان آوای رضوی» در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به راه اندازی این پروژه موسیقایی در تهران توضیح داد: راه اندازی پروژه «کاروان آوای رضوی» در ادامه پروژه موفق «کاروان فاطمی» است که توسط مؤسسه «عقیق» و یک اپراتور تلفن همراه در روزهای سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قالب اجراهای پاتوقی سرود و آثار موسیقایی در رابطه با موضوع مطرح شده در مناطق مختلف شهر تهران پیش روی شهروندان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: خوشبختانه به سبب استقبال بسیار عالی شهروندان و نحوه طراحی و ایده پردازی که برای اجرای پروژه اول صورت گرفته بود، ما توانستیم پروژه موفق و جدیدی را پشت سر بگذاریم که توانست در وضعیت کرونائی گامی کوچک اما موثر برای ایجاد یک فضای فرهنگی مناسب در جهت عرض ارادت به مقام و ساحت حضرت زهرا (س) به حساب آید. این در حالیست که ما در پروژه اول توانستیم با همراهی تعدادی گروه های فعال حوزه سرود، ذاکران برجسته دوده (ع) همچون عبدالرضا هلالی، حسین طاهری، امیر عباسی، محمد حسین پویانفر، حسین طاری، حسین خلجی و خوانندگان نغمات آیینی در مناطق مختلف شهر تهران همچون شوش، خراسان، امام حسین (ع)، منیریه، فلسطین، ولیعصر، تجریش، قدس و محله های دیگر به اجرای برنامه بپردازیم که خوشبختانه هم برای شهروندان و هم برای مخاطبان فضای مجازی جالب توجه بود.
خاکی افزود: همین تجربه ما را بر آن داشت تا با همکاری موسسه «عقیق»، مرکز آفرینش های هنری بسیج و یک اپراتور تلفن همراه پروژه دیگری را طراحی کند که برمبنای آن بواسطه در پیش رو بودن دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و ولادت حضرت رضا (ع)، پروژه «کاروان آوای رضوی» برنامه ریزی و الان درحال اجراست. شرایطی که خوشبختانه همچون پروژه قبلی مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و تا روز میلاد امام رضا نیز ادامه خواهد داشت. این در حالیست که حس و حال مردم در اصناف شغلی مختلف در حین اجرای برنامه های موسیقایی که به مناسبت این روزها تدارک دیده شده به قدری برای ما جالب بود که تجربه شیرینی را برایمان رقم زد.
این فعال فرهنگی اظهار داشت: برمبنای برنامه ریزی هایی که انجام گرفته بود، پروژه «کاروان آوای رضوی» تا حالا در میدان نبوت، میدان حر، میدان آزادی و چهار راه ولیعصر تهران اجرا شده که این برنامه ها نیز مورد استقبال قرار گرفته اند. در همین چارچوب ما علاوه بر اجرای چند گروه سرود برتر تهران و همراهی صمیمانه حسین حقیقی از خوانندگان برجسته آثار موسیقایی در رابطه با مضامین مذهبی و انقلابی برنامه های دیگری را نیز تدارک دیده ایم که به تناسب حس و حال برنامه با هم متفاوت است.
خاکی اشاره کرد: آنچه برای ما مهمست ایجاد یک فضای جدید فرهنگی برای عرض ارادت به دوده (ع) در قالب اجرای برنامه های متفاوت می باشد که امیدوارم تا حالا توانسته باشد مورد توجه مردم شریف ایران قرار گرفته باشد. به طور قطع در راهی که انتخاب نموده ایم دارای اشکالاتی هستیم که در هر برنامه تلاش می نماییم این اشکالات را مرتفع نماییم و خوشبختانه ماجرا به شکلی هدایت شده که در فضای کرونائی موجود توانسته رضایت اغلب مخاطبان را فراهم آورد.
«کاروان آوای رضوی» شب گذشته در چهارراه ولیعصر تهران و در جوار تئاتر شهر مراسم جشن برگزار کرد و در شب پنجم به محله باغ فیض در غرب تهران می رود. اجرای سرود دسته جمعی، نورافشانی، حرکت کاروان «سفیر زندگی» و … بخش هایی از این برنامه است.

منبع: