به مناسبت روز جهانی محیط زیست برگزار می شود؛ نمایش ۲۷۰ اثر کارتون و کاریکاتور در نمایشگاه نبض زمین

آبنما کار: خانه کاریکاتور ایران نمایشگاه کارتون و کاریکاتور نبض زمین را از 10 خرداد به مناسبت روز جهانی محیط زیست بصورت مجازی برگزار می نماید.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، خانه کاریکاتور ایران به مناسبت روز جهانی محیط زیست (۵ ژوئن) با بهره بردن از زبان تأثیرگذار کارتون و کاریکاتور، نمایشگاه «نبض زمین» را با هدف اهمیت این مساله از دید هنرمندان و جلب توجه همگانی برای حفظ و نگهداری از محیط زیست با آثاری از هنرمندان ایران و جهان برنامه ریزی و سامان دهی کرده است.
در این نمایشگاه که بصورت مجازی در صفحات اینستاگرام خانه کاریکاتور و فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه، گلستان، سرو، بهمن، تهران و دانش به نمایش در می آید، مطالبی همچون آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین، حفاظت از حیوانات و جنگلها، کمبود منابع آبی و … انتخاب و برمبنای آن، تعداد ۲۷۰ اثر کارتون و کاریکاتور گردآوری و در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
شهرام بابایی رییس خانه کاریکاتور ایران درباره این نمایشگاه اظهار داشت: امروزه نوآوری ها و پیشرفت های علمی و صنعتی بشر، فارغ از مزایا و رفاهی که به همراه داشته است، اختلالات و لطمه های بسیاری را در روند طبیعی حیات کره زمین و موجوادت زنده ساکن آن ایجاد نموده است. مسائلی همچون گرم شدن کره زمین، افزایش سطح آب ها، کاهش لایه ازون، بحران آب، جنگل زدایی، بیابان زایی، افزایش آلودگی هوا، دفع زباله های سمی، نابودی تنوع زیستی -جانوری و …، همه از عوامل تهدید کننده و مخرب سیاره ما بوده و هر لحظه ذخایر و منابع طبیعی جهان در زمینه آب، خاک، هوا و… دستخوش کاهش و لطمه می شود و عدم تدبیر در مورد آن، نتایج جبران ناپذیر و خطرناکی را در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت این مساله و ضرورت توجه همه افراد جامعه در ایران و جهان لازم است تا ضمن بازبینی و اصلاح رفتارهای زیست محیطی و تغییر در شیوه مصرف انرژی، از بی توجهی و سوء استفاده بی رویه نسل امروز از منابع زیستی جلوگیری کرده و مانع نابودی کره زمین در آینده ای نه چندان دور شویم.
بابایی اظهار داشت: به همین دلیل تلاش شد است تا از زاویه نگاه هنرمندان کارتونیست این مساله را بیشتر مورد توجه قرار داده و در این راستا نمایشگاه «نبض زمین» را برنامه ریزی و با همکاری و مشارکت هشت فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر تهران برگزار نماییم. امید است این نمایشگاه در گسترش حس مسئولیت شهروندان در قبال محیط زیست تأثیرگذار واقع شود و گامی مؤثر در جهت اصلاح رفتارهای زیست محیطی برداشته شود.
نمایشگاه «نبض زمین» ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ بوسیله صفحات اینستاگرام به آدرس های زیر قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: