در گزارش آبنما کار تأکید شد؛ ضرورت تقویت محور فکری مقاومت در چارچوب هنر

آبنما کار: معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان ضمن اشاره به تقویت محور فکری مقاومت در چارچوب هنر، اظهار داشت: نمایش مقاومت فلسطینیان با استفاده از ابزارهای هنری بر جامعه جهانی تأثیرگذارتر خواهد بود.

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه هنر، زبانی تیز و برنده برای انتقال هر مفاهیمی دارد، اظهار نمود: هنر و قالب های مختلف آن شامل سینما، تلویزیون، موسیقی، نمایش و تئاتر و هنرهای تجسمی همانند کاریکاتور و نقاشی در انتقال این مفاهیم نقشی غیر قابل انکاری می توانند ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که یک فرهنگ، تمدن و حقیقت با هنر در هم آمیخته نشده و از ابزارهای هنری بهره نگیرد نمی تواند در یک جامعه و در بین بشر نهادینه شود، اظهار داشت: در زمینه فرهنگ و تمدن اسلامی، انقلابی و مبحث فلسطین با مبحث فرهنگ مقاومت هم جز با هنر و تولید آثار فاخر نمی توانیم آنرا نهادینه و به جامعه بشری معرفی نماییم.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان ضمن اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیتهای هنری در ایران جلوه دیگری یافته و با مفاهیم و ارزش های مقدس و اسلامی عجین شده است، اضافه کرد: مبحث فلسطین که نمادی استکبار ستیزی ملت ایران است و امروز به سایر ملت های آزادی خواه جهان گسترش یافته از این قاعده مستثنی نیست.
این کارشناس ارشد رشته گرافیک با اشاره به اینکه با عنایت به این که غول های رسانه ای جهان ریشه صهیونیستی دارند و از بیان جنایات این رژیم خودداری می کنند، افزود: امروز باید برای بیان مظلومیت فلسطین از شیوه های دیگری استفاده گردد.
هنر سلاحی برای شنیدن فریاد مظلومیت ملت فلسطین
وی تاکید کرد: البته پارسال شاهد بودیم هنرمندان با ایجاد محور فکری مقاومت در چارچوب هنر در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده اند.
مصباح ضمن اشاره به اینکه امروز هنر بخصوص در چارچوب هنرهای تجسمی همانند کاریکاتور و نقاشی به سلاح برنده ای برای نمایش جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل گشته است، تاکید کرد: هنرمندان باید از این سلاح بیشتر از گذشته برای رساندن صدا ملت مظلوم فلسطین به گوش جهانیان استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه هنر مقاومت با مفاهیمی همانند دفاع، ایستادگی و معنویت پیوند خورده و نمایشگر هویت و استقامت مردم یک سرزمین است، افزود: تقویت محور فکری مقاومت در چارچوب هنر این ایستادگی و دفاع را بیشتر از همیشه به نمایش خواهد گذاشت.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان ضمن اشاره به اینکه اساسا تأثیرگذاری یک اثر هنری فاخر با مبحث فلسطین اشغالی و جنایات رژیم صهیونیستی بیشتر از هر متن و سخنرانی است، اظهار داشت: با وجود تلاشهای انجام شده از جانب هنرمندان در سالهای گذشته باید زمینه فعالیت بیشتر در این حوزه برای آنها فراهم شده و در حوزه های مختلف از آنها حمایت شود.
نشر فرهنگ مقاومت در جامعه جهانی نیازمند بهره گیری از هنر است
وی در ادامه بر لزوم نشر فرهنگ مقاومت در جامعه جهانی با استفاده از قالب ها و تولید آثار هنری فاخر تاکید و بیان نمود: در این حوزه برگزاری جشنواره های مختلف با مبحث مقاومت و ملت فلسطین می تواند تأثیرگذار باشد.
مصباح افزود: با عنایت به این مورد فلسطین مختص یک جامعه نیست و ماهیت فراملی و فرا منطقه ای دارد هنرمندان باید تلاش کنند آثار تولیدی هم چنین ماهیت را دنبال کند.
وی ضمن اشاره به سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» بعنوان نماد و الگوی کامل مرد میدان مقاومت، اظهار داشت: این نمونه ها باید با استفاده از همین ابزارهای هنری به جامعه جهانی معرفی و الگوسازی شوند.
این کارشناس ارشد رشته گرافیک تاکید کرد: اساسا تقویت محور فکری مقاومت در چارچوب هنر می تواند امروز بعنوان یکی از راهکارها و ابزارهای تأثیرگذار برای انتقال مظلومیت ملت فلسطین و تقویت کننده اتحاد امت اسلامی برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی باشد و ما هم بعنوان متولیان امور هنری باید این فضا و بستر را برای هنرمندان فراهم نماییم.