لزوم مشارکت مجامع جهانی در مرمت کاخ مروارید کرج

به گزارش آبنما کار البرز مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور اظهار داشت: مجموعه کاخ مروارید اثری بین المللی است و باید  زمینه لازم بمنظور مرمت بنای آن با همکاری مجامع جهانی برقرار شود.

فرهاد عزیزی در حاشیه بازدید از مجموعه کاخ مروارید اظهار نمود: همزمان با تأسیس نخستین پایگاه ملی و از شروع دهه ۸۰ نگاه ویژه ای بر آثار شاخص کشور متمرکز شد که به رغم مشکلات موجود از مهم ترین دستارودهای آن پیگیری مجدد ثبت جهانی آثار بعد از حدود ۲۲ سال وقفه با ثبت ۲۴ اثر بود.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، وی با اشاره به تشکیلات، ظرفیت ها، منابع و امکانات موجود در وزارت خانه بیان کرد: در بحث میراث جهانی در مجامع بین المللی علاوه بر خاصیت هایی که آثار را در دنیا مطرح می کند موضوع مدیریت آثار از جایگاه بالایی برخوردارست که پایگاه ملی تا حالا با همکاری و انسجام لازم این وظیفه را در حد مقدورات به خوبی انجام داده است.

عزیزی در ادامه اضافه کرد: این در حالیست که در کنار ثبت جهانی آثار، نگهداری، آماده سازی و ایجاد زیرساخت های لازم بمنظور حضور بازدیدکنندگان نیازمند ایجاد پایگاه های ملی بود که برمبنای برنامه ششم صد پایگاه ملی فعال در کشور داریم که امروز نیز نخستین پایگاه ملی البرز در مجموعه کاخ مروارید مستقر راه اندازی شده و فعالیت خودرا با برنامه ریزی های منسجم شروع می کند و بدون شک در امتداد تحقق اهداف استانی و ملی از تجربه کشوری بمنظور حصول نتیجه بهتر استفاده خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور اظهار داشت: باتوجه به مشارکت شورا و شهرداری در ساماندهی محوطه مجموعه کاخ مروارید و تغییرات مطلوب به وجود آمده امید است مرمت بنای کاخ نیز بعد از تدوین و تصویب طرح اولیه در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی شود و در این راه با ارائه امکانات و اعتبارات موردنیاز بمنظور اقدامات اجرائی همکاری لازم به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی مجموعه کاخ مروارید و حساسیت ها ی موجود بر روی این اثر و همین طور با استقرار پایگاه ملی کارها بمنظور اقدامات اجرائی اولویت بندی شده و نیز از فرصت به وجود آمده بهره برداری لازم در امتداد افزایش تعامل و همکاری با هدف مرمت بنای ساختمان صورت گیرد.

منبع: