رییس کمیسیون داخلی مجلس: ورود محموله های واکسن به مدلول فراوانی واکسن نیست

آبنما کار: یزد رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه هنوز خبری از فراوانی واکسن نیست، توجه جدی دولت به مشاغل لطمه دیده خصوصاً گردشگری را در قبال تعطیلی های ایجاد شده، ضروری می داند.
«محمدصالح جوکار» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به دنبال مطالبه عمومی درباب تزریق واکسن عمومی کرونا، اظهار می کند: محموله هایی از کشورهای دیگر مانند روسیه و هند وارد کشور شدند اما هنوز این مسئله به مفهوم فراوانی واکسن نیست و بر طبق اولویت بندی، کادر درمان و سپس گروه های پرخطر واکسیناسیون می‎شوند.
وی با اشاره به اینکه واکسن ایرانی نیز در حال سیر روند تمامل خود است، می گوید: این واکسن نیز تا اواخر خرداد ماه مورد استفاده قرار می گیرد.
این مسئول با اشاره به عملکرد نامطلوب ستاد ملی کرونا در روزهای نوروز، تصریح می کند: نباید اجازه مسافرت ها از طرف این ستاد داده می شد چونکه تبعات سفرهای داخلی و خارجی جدی بودند و این ستاد باید در بسته ای از تصمیمات، منجر به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا میشد.
وی اضافه می کند: دولت سختگیری های سال قبل را در سال ۱۴۰۰ اعمال نکرد و این زنجیره قطع نشد، در غیر این صورت گرفتار مشکل نمی‎شدیم ولی حالا دولت باید با کمک به مشاغل لطمه دیده، این مساله را جبران کند.
لزوم حمایت های دولت از گردشگری لطمه دیده
این مسئول با تایید سفرهای خانوادگی و خارج از پروتکل و اقامت های غیرمجاز، به لطمه دیدگی صنعت گردشگری اشاره می کند و می گوید: بیش از یک سال و نیم از رکود و تعطیلی صنعت گردشگری می گذرد پس باید حمایت های دولت برای این صنعت تشدید شود و فشار موجود بر هتل ها، بومگردی ها و سایر بخش های این صنعت لطمه دیده کاهش پیدا کند.
جوکار با اشاره به این که دستگاه های خدمات رسان و بانک ها باید از فشارهای خود بکاهند، بیان می کند: دولت باید جدی تر فشارهای وارده بر بخش های لطمه دیده از کرونا مانند گردشگری را به دستگاه های خدمات رسان تفهیم کند تا تداوم این وضعیت به شکست بیش از پیش این بخش ها منجر نشود.
وی با اشاره به این که دولت در قبال تعطیلی های به وجود آمده باید مشاغل لطمه دیده را بطور جدی دریابد، می گوید: وارد موج چهارم کرونا شده ایم و دولت باید به مشاغل لطمه دیده کمک نماید چونکه تعطیلی بدون پشتوانه حمایتی و کمک دولت کفایت نمی کند و لازم است تامین مالی از طرف دولت صورت گیرد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تاکید می کند: مردم گناهی ندارند و مسئله امروز مسئله حاکمیت و دولت می باشد و حتی باید مشاغلی مانند کارگران روزمزد و سایر مشاغل را در کنار اعمال محدودیت ها و ضرورت رعایت پروتکل ها مورد توجه قرار دهد.

منبع: