روح الامین در جمع خبرنگاران مطرح کرد: صعودوسقوط در کمین چهره هنر انقلاب

آبنما کار: حسن روح الامین که بعنوان چهره هنر انقلاب در سال 1398 انتخاب شد، این انتخاب را لطف خدا دانست و بیان کرد کسی که خداوند به او لطف کرده و هنری دارد باید هنرش را خرج مردم و حقیقت کند.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، حسن روح الامین هنرمند نقاش که بعنوان چهره «هنر انقلاب اسلامی» ۱۳۹۸ عرضه شد، در جمع خبرنگاران درباره این انتخاب و تأثیر انتخاب در ادامه کارهایش اظهار داشت: من احساس می کنم بعد از آن که انسان عمرش تمام شود، باید درباره او و کارهایش نتیجه گیری صورت گیرد و اینکه آیا کارنامه موفقی داشته است یا خیر؛ اما در هر حال این انتخاب برای من ممکنست تخریب به همراه داشته باشد و ممکنست برای دیگران سبب رشد شود، یعنی دیگرانی که قصد دارند در این راه فعالیت کنند، ممکنست مسیری روشن ببینند اما در هر صورت هر تعریفی در دنیا می تواند برای انسان تخریب داشته باشد اگر خودش را تربیت نکرده باشد.
وی بیان کرد: بدین سبب انتخاب یک هنرمند بعنوان «چهره هنر انقلاب» می تواند هم موجب سقوط شود هم موجب صعود؛ که بستگی به روحیات شخص دارد.
روح الامین اشاره کرد: این انتخاب را حقیقتاً خیلی به خودم نمی گیرم البته بسیاری از لطف و محبت دوستان تشکر می کنم اما احساس می کنم مثل یک شخصی هستم که به خاطر نوشتن مشق هایش مورد تقدیر قرار بگیرد. این در حالیست که این وظیفه من بعنوان یک هنرمند بوده که لطف خدا شامل حالم شده است، آثاری اینچنین داشته باشم و از نظر من، این مورد تقدیر ندارد.
وی اشاره کرد: کسی که خداوند به او لطف کرده و هنری دارد باید هنرش را خرج مردم و حقیقت کند.
این هنرمند نقاش همین طور درباره موضوع کارهایش که مورد توجه قرار می گیرند، اظهار داشت: موضوعی که در آثار من نقش می بندد، موضوعی است که به آن علاقه دارم و ۹۹ درصد کارهایم با همین موضوعات است. اگر آثاری با همین کیفیت و تکنیک با موضوع دیگری اجرا می شد، بطور قطع چنین اقبالی به این آثار وجود نداشت.
مراسم شروع هفته هنر انقلاب اسلامی بامداد امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان های ایشان شروع و سپس مراسم رسمی این هفته، در جوار مزار شهید آوینی اجرا شد.
در این مراسم، حسن روح الامین بعنوان چهره هنر انقلاب سال ۱۳۹۸ از میان ۵ کاندیدای نهایی معرفی گردید. ۵ کاندیدای نهایی چهره هنر انقلاب ۹۸ شامل جواد افشار، صابر شیخ رضایی، غلامرضا صنعتگر، حسن روح الامین و محسن کاظمی بودند که سال قبل به سبب پاندمی کرونا مراسم پایانی و معرفی این چهره برگزار نشد.

منبع: