خسارت ۲۷۰ میلیاری کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

به گزارش آبنما کار مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: صنعت گردشگری استان در دوران کرونا 270 میلیارد تومان خسارت دید.
مصطفی مرزبان ۲۴ اسفندماه در جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به آمادگی استان برای نوروز ۱۴۰۰، اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی ضوابط و مقررات لازم در روزهای نوروز را به اداره کل ابلاغ کرده است و با اهمیت ترین ضوابط، رعایت پروتکلهای بهداشتی است که در اماکن و تاسیسات گردشگری و برای فعالان گردشگری لحاظ خواهد شد.
وی با اشاره به خسارت ۲۷۰ میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات و صنعت گردشگری استان مرکزی، اظهار داشت: تا حالا بمنظور پرداخت تسهیلات گردشگری به لطمه دیدگان ۱۶۵ فقره پرونده در بانک ها تشکیل شده و مبلغ ۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.
مرزبان بیان کرد: در استان مرکزی ۱۷ هتل، ۲۴ اقامتگاه بومگردی، ۵ مهمانپذیر، ۲ هتل آپارتمان، ۵۲ خانه مسافر و ۲۳ مجتمع گردشگری فعال وجود دارد و به سبب شیوع ویروس کرونا امسال تبلیغی برای سفر نخواهیم داشت ولی برنامه ریزی و آمادگی لازم پیش بینی شده است.
وی با اعلان اینکه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی به سبب شیوع ویروس کرونا ممنوع می باشد، اما امکان سفر به شهرهای زرد، آبی و سفید مجاز است، اظهار داشت: امکان اقامت در مدارس و کمپ های گردشگری نیز در نوروز وجود ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: برنامه های فرهنگی و اجرائی ویژه نوروز بر فضای مجازی متمرکز است بطوریکه ۲۰۰ جاذبه گردشگری استان بوسیله فضای مجازی معرفی می شود، همین طور برگزاری مسابقه عکس و فیلم از پخت غذاهای محلی نیز در نظر است و ۳۰ هزار اقلام تبلیغاتی در قالب نقشه و کتابچه راهنما و معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم گشته است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، در این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بعنوان مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان، با اشاره به اینکه احتمال افزایش تردد از ۲۶ اسفندماه وجود دارد، افزایش تعداد ماشین های گشت نیز در نظر است.
علی زندی فر، از افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلفات در جاده های استان آگاهی داد و اظهار داشت: ۲۶ دوربین در استان فعال بوده است که طی ۴ ماهه اخیر این تعداد دوربین به ۵۸ دوربین رسیده است، همین طور عملیات لکه گیری، تیغ زنی و اصلاح ۹۵ درصد روشنایی های محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، در این نشست کمیته های ذیل ستاد گزارش عملکرد خود ارائه کردند.

منبع: