انتقاد از تعداد کم موزه های علم و فناوری بعنوان معیار توسعه یافتگی

آبنما کار: رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران با اشاره به اینکه امروزه یکی از معیارهای چندگانه پیشرفت جوامع و توسعه پایدار، تعدد موزه های علوم و فناوری است، از تعداد موزه های علم و فناوری در کشور انتقاد نمود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، دکتر سیف الله جلیلی اظهار نمود: موزه ملی علوم و فناوری ایران بعنوان یک موسسه پژوهشی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ضمن پنج ساله گذشته توانسته است گام های بزرگی در توسعه بخش های مختلف ترویجی، مدیریتی، اداری و نمایشگاهی و غیره بردارد.

وی با اعلان اینکه موزه های علوم و فناوری مراکز تعاملی هستند و این موزه ها هم راستا با مراکز آموزشی و پژوهشی فعالیت می نمایند، اظهار داشت: امروزه حتی موزه های سنتی را هم در قالب آموزش و پژوهش می برند و باید توجه کرد که موزه های علوم و فناوری بمنظور آموزش و فرهنگ سازی طراحی شده اند تا بتواند علم و فناوری های جدید، قدیم و حتی آینده را به میان مردم بیاورند.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر جلیلی اشاره کرد: امروزه یکی از معیارهای چندگانه پیشرفت جوامع و توسعه پایدار، تعدد موزه های علوم و فناوری است و این موزه ها بعنوان معیار توسعه یافتگی مطرح هستند، اما متاسفانه در کشور ما تعداد موزه های علم و فناوری به مفهوم واقعی کم است.

منبع: