توسط انتشارات سوره مهر؛ کتاب درس گفتارهای شناخت هنرهای تجسمی انقلاب منتشر گردید

آبنما کار: کتاب تجسم حماسه شامل مجموعه درس گفتارهایی در شناخت هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی، بتازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی انتشارات سوره مهر، کتاب «تجسم حماسه»، اثر محمدعلی رجبی دوانی، شامل مجموعه درس گفتارهایی در شناخت هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی، بتازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است که به حوزه های گوناگون هنرهای تجسمی انقلاب توسط هنرمندان و اساتید نسل اول هنر انقلاب پرداخته و مطالبی را درباره تجربیات هنرمندان گونه هـای مختلـف هنرهـای تجسـمی شامل می شود که انقلاب اسلامی ایـران را در آینه ذوق خویـش، هم خود تماشـا کردنـد و هم به دیگـران نشان دادند.
هنرهای تجسـمی ـ شامل نقاشـی، عکاسـی، کاریکاتـور، نقاشـی دیـواری، طراحـی پوستر و نشـان، تصویرسـازی، پیکره تراشـی و نگارگری ـ هر یک در حدوث انقلاب و بقاء آن سـهمی داشـته و دارند. انقلاب اسلامی در ایـن جلوه هـا چهـره خویـش را نمایـان کـرد و بـه نیـروی آفرینشـگری ایـن هنرمندان، آرمان هـا و آرزوهـای مردمانـش، تجسـم یافتنـد و مرئی و ملمـوس شدند.
«تجسم حماسه» که توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی تهیه شده، در ۹ فصل هنرهای نقاشی، عکاسی، نقاشی دیواری، گرافیک (پوستر و نشان)، کاریکاتور، مجسمه سازی، تصویرسازی و نگارگری انقلاب را مورد بررسی و تأمل قرار می دهد.
این کتاب با ۳۲۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۱۰ هزار تومان انتشار یافته است.

منبع: