فاجعه در اتوبوس های بین شهری رانندگانی که می خواهند کرونا بگیرند!

به گزارش آبنما کار در شرایطی که با وجود فروکش کردن آمار مبتلا شدن و نرخ مرگ و میر ناشی از انتشار کرونا در ایران، مسؤلان بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می کنند، برخی رانندگان اتوبوس این نکات را جدی نمی گیرند و صدای مسافران را درآورده اند. به قول مسؤلان سازمان راهداری، برخورد جدی با این تخلفات در دستور کار بوده و احتمال تعلیق یکساله این شرکت وجود دارد.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، مدت هاست که پروتکل های مختلف بهداشتی را برای بخش های مختلف حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی ابلاغ گردیده تا ضمن انجام فعالیت در این عرصه ها ریسک ابتلاء به ویروس کرونا به حداقل برسد اما امروز مسافران یکی از اتوبوس های مسیر بندر انزلی-تهران شاهد تخلف های گوناگونی توسط راننده و شرکت حمل و نقل بودند که سبب شد صدای اعتراض آنها بلند شود اما باز هم راه به جایی نبردند.

یکی از مسافران این اتوبوس این گونه ماجرا را برای خبرنگار ایسنا تعریف کرد که از ابتدا قرار بود بلیت اتوبوس VIP بگیریم تا خیالمان بابت رعایت پروتکل ها و فاصله صندلی ها راحتتر باشد اما زمانی که بلیت را خریدیم شاهد بودیم که برای همه صندلی های این اتوبوس برای انتخاب و خرید بلیت باز است و نهایتا در بدو ورود متوجه شدیم که این اتوبوس از ۲۵ نفر ظرفیت ۲۳ نفر مسافر را سوار کرده است و هیچ بسته بهداشتی به مردم نداد.

وی اضافه کرد: اعتراض خویش را به راننده و دستیارش اعلام کردیم تا ترتیب اثر داده شود اما راننده اعلام نمود که وقتی شرکتهای تعاونی هزینه ای بابت خرید این بسته ‎ها نمی دهند ما هم پولی برای اجرای این پروتکل نداریم و مسافران خودشان باید ماسک بزنند. نهایتا یکی از مسافران به ترمینال برگشت تا برای همه ماسک بگیرد و از این طریق به آن هایی که ماسک نداشتند، ماسک را تحویل دادند.

این مسافر افزود: مساله دیگری که باعث اعتراض مسافران شد این بود که بعضی از مسافران مساک نزده بودند و راننده و دیگر همکارانش هم که در ابتدای مسیر ماسک داشتند بعد از حرکت اتوبوس و در میانه راه ماسک شان را برداشتند و هر قدر مسافران اعتراض کردند توجهی به این مساله نداشتند و همواره در طول راه با تلفن صحبت می کرد و جان مسافران را به خطر می انداخت.

این مبحث را با داریوش باقر جوان – مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- در بین گذاشتیم که در اینباره به ایسنا اظهار داشت: مسلما با این تخلفات برخورد جدی خواهد شد و از آنجائیکه همین شرکت یکبار دیگر مورد اعتراض مسافران قرار گرفته و هشدارهای لازم را دریافت کرده است، پرونده آنرا صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا تعارفی با شرکتهای حمل و نقل نداریم و به صورت ویژه این تخلفات را پیگیری کرده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد. در همین راست امکان دارد حتی این شرکت حمل و نقل با تعلیق یکساله فعالیت مواجه شود چون که سلامت مردم شوخی بردار نیست.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: همه شرکتهای حمل و نقل جاده ای که مسافر را جا به جا می کنند وظیفه دارند در اتوبوس و مینی بوس تنها صندلی هایی را بفروشند که کنار پنجره قرار دارد و اگر فاصله گذاری و دیگر پروتکل های بهداشتی مانند بسته های بهداشتی را رعایت نکنند، بطور قطع با آنها برخورد می نماییم.

باقرجوان ضمن اشاره به اینکه به همه شرکتهای حمل و نقل اعلام کردیم که خودشان موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک هستند و باید تذکرات جدی را به مسافرانی که این مسائل را رعایت نمی کنند بدهند و حتی مسافران متخلف را پیاده کنند، اظهار داشت: همه سایت های فروش بلیت هم باید بدانند که تنها حق فروش صندلی های مذکور را دارند و خیلی از آنها این پروتکل را رعایت می کنند. مردم هم به محض مشاهده کردن تخلفات این چنینی سازمان راهداری را از راه سامانه ۱۴۱ در بین بگذارند تا به سرعت مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.