مسئول اداره میراث فرهنگی کازرون خبر داد: فاز دوم مرمت حمام ملابابا کازرون به اتمام رسید

به گزارش آبنما کار فارس مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون از اتمام فاز دوم مرمت حمام ملا بابا در این شهرستان اطلاع داد.
محمدجواد جوکاری اظهار داشت: این عملیات استقامت بخشی شامل برداشت اندود گچ بدنه و طاق ها، برداشت موزاییک کف و بدنه، خاک برداری کف، تقویت پی در بخش های موردنیاز، جازنی برداشت بخش های در حال ریزش و انجام خشکه چینی (بلوکاژ) با استفاده از سنگ لاشه، اجرای بتن ریزی کلیه سطوح کف، آواربرداری و خارج کردن نخاله های انباشته شده در حمام، اجرای تعمیرات سنگ چین با استفاده از سنگ لاشه و ملات گچ بوده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از میراث فرهنگی فارس، جوکاری افزود: نخستین دوره مرمت این حمام تاریخی در سال ۹۷ با از اعتباری بیشتر از ۲ میلیارد ریال به انجام رسیده است.
جوکاری اظهار داشت: در فاز دوم این عملیات مرمتی که بیشتر از یک سال طول کشیده است یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اعتبار داشته است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، این بنا از جالب ترین حمام های دوره قاجاری به حساب می آید که در میان فضاهای معماری شهری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
سقف گنبدی شکل آن دارای ارتفاع ۸ متر است و مصالح به کاررفته در گچ و سنگ است. بخش های مختلف آن شامل راهرو و یک صحن وسیع، سقف های گنبدی شکل و نورگیرهای در مرکز گنبد قرار دارد و قسمت های داخلی شامل سکوهای نشیمن، خزینه و آتشدان است.