استاندار کرمان خواستار شد تعیین تکلیف محدوده گردشگری و ورودی دریاچه جوان شهداد

به گزارش آبنما کار کرمان استاندار کرمان اظهار داشت: به زودی کل کویر منطقه شهداد کرمان زیر ذره بین نیروهای امنیتی قرار خواهد گرفت اما برای منطقه دریاچه جوان دستور داده ام تا محدوده گردشگری و ورودی آن ظرف چند ماه آتی نزدیک مشخص شود.
دکتر “علی زینی وند” عصر امروز ۲۱ آذرماه در حاشیه سفر یک روزه خود به بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توانستیم از قسمتی از زیرساخت ها و ظرفیت های این بخش بازدید کرده و با بعضی از مشکلات این منطقه در حوزه گردشگری، زیرساخت روستاها، ابنیه، کشاورزی و زیرساخت های ارتباطاتی آشنا شدیم.
وی با اشاره به ظرفیت های منطقه شهداد برای کار و توسعه اظهار نمود: در سنوات گذشته تصمیمات خوبی برای توسعه بخش شهداد اتخاذ شده و طرح هایی نیز در این منطقه در حال اجراست که باید توجه ویژه ای در امتداد تسریع در اجرای آنها شود.
استاندار کرمان منطقه شهداد را یکی از مناطق مهم استان خصوصاً در حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: این منطقه ظرفیت خوب گردشگری در سطح کشور و جهان داشته و انصافا نیز زیرساخت های خوبی در حوزه گردشگری در این منطقه وجود دارد.
وی به ظرفیت های بالای کشاورزی بخش شهداد اشاره نمود و اضافه کرد: برای رفع مشکلات بخش شهداد جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهیم کرد تا مشکلاتی که در استان قابل حل است را رفع و مشکلاتی که در سطح ملی باید پیگیری شدد را به کمک نمایندگان استان در خانه ملت دنبال و حل خواهیم کرد.
زینی وند با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم در تسهیل امور موثر باشیم و گام های اساسی در امتداد توسعه این منطقه برداریم، اشاره کرد: در دیدار امروز خود با برخی از روستایان این منطقه دیدار داشتیم که مردم مشکلاتی همچون آبگرفتگی روستاهایشان به سبب سیل و عدم پاکسازی روستاهایشان گله داشتند که تاکید کردم از امکانات محلی برای رفع مشکلات این چنینی استفاده گردد. همین طور در ساخت خانه های روستایی و تسهیلات مربوطه در این عرصه نیز مشکلاتی از طرف مردم عنوان شد که امروز با پیگیری معاون عمرانی و نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت قرار شد در اسرع وقت این مشکلات حل شود.
استاندار کرمان خطاب به مدیران اشاره کرد: مدیران دستگاه های اجرائی باید مسایل و مشکلات مردم را به ریز حل کنند و جهت استفاده از امکانات محلی برای رفع اشکال مردم نیاز به هماهنگی ندارند و باید سریع مشکلات مردم را رفع و منتظر دستور نباشند.
عالی ترین مقام اجرائی دولت در استان کرمان در ادامه درباره تقویت حوزه گردشگری اظهار داشت: کویر لوت شهرت جهانی دارد و جاذبه های خاص را خودش دارد که در دنیا بی نظیر است. ظرف 4 سال قبل اتفاقات خوبی در تکمیل زیرساخت های گردشگری شهداد رخ داده است و این اتفاقات آینده این منطقه را منحصر به فرد خواهدنمود.
زینی وند دریاچه جوان کویر شهداد را را دریاچه دائمی ندانست و عنوان کرد: کویر نباید رها شود و مردم از هر جایی که خواستن وارد آن شوند. هم به لحاظ امنیتی و هم بهداشت و رفاهی باید سایت ویژه ای برای کویر و محدوده دریچه جوان شهداد تعریف شود.
وی اشاره کرد: به زودی کل کویر این منطقه زیر ذره بین نیروهای امنیتی قرار می گیرد اما برای منطقه دریاچه جوان شهداد دستور داده ام تا محدوده گردشگری و ورودی آن ظرف چند ماه آتی مشخص شود.

منبع: