هادی آرزم : همکاری خوانندگان مطرح در یک پروژه موسیقایی ویژه محرم

آبنما کار: یکی از آهنگسازان و نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان از تولید چند قطعه در رابطه با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا برمبنای دوازده بند محتشم کاشانی با همراهی چند خواننده مطرح آگاهی داد.

هادی آرزم نوازنده و آهنگساز شناخته شده موسیقی کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه ترین کارهای خود در عرصه موسیقی توضیح داد: طی ماه های گذشته همراه با برخی از هنرمندان و خوانندگان شناخته شده کشورمان مشغول تولید پروژه ای موسیقایی به تهیه کنندگی و با حمایت دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما بودیم که برمبنای اثر «دوازده بند» محتشم کاشانی بعنوان یکی از مشهورترین آثار ادبی کشورمان که در سوگ سیدالشهدا و واقعه کربلا سروده شده، در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: پروژه ای که تولید شده به لحاظ موسیقایی دربرگیرنده خاصیت های متفاوتی از نظر ساختاری است که من آنرا در چارچوب «آکاپلا» (اجرای آوازی بدون همراهی ساز) آهنگسازی و تنظیم کرده ام. این پروژه همچون مجموعه هایی است که بیش از دو دهه است درباره شیوه آهنگسازی و اجرای آن تلاش کردم و امیدوارم بتواند مورد رضایت سوگواران حضرت سیدالشهدا قرار گیرد. به هر روی آنچه در این فضا مورد توجه بوده ارائه یک اجرای متفاوت موسیقایی از اشعاری بوده که همه ما به صورتی ارتباط عاطفی و حسی زیادی داریم که توانسته تا امروز همچنان تازه و ماندگار بماند.
آرزم در معرفی برخی عوامل اجرایی این پروژه موسیقایی ویژه ایام محرم و صفر اظهار داشت: در این پروژه گروهی از هنرمندان و خوانندگان گروه «هم آوایان اهل بیت» همراه پروژه هستند که باتوجه به سوابق درخشان هرکدام از اعضای گروه، توانسته ایم مجموعه با کیفیتی را برای خوانش اثر دور هم جمع نماییم. این در حالیست که در کنار گروه «هم آوایان اهل بیت» خوانندگان شناخته شده ای چون محمد گلریز، محمد اصفهانی، محمد معتمدی و میثم اکبری در اجرای بندهای مختلف سروده محتشم کاشانی ما را همراهی کرده اند. ضمن اینکه محمد نوری از استادان مطرح و پیشکسوت گویندگی نیز بعنوان گوینده بخش اشعار نیز در پروژه حضور داشته است.
این نوازنده و آهنگساز با سابقه کشورمان که طی سال های اخیر حضور فعالی در ارکسترهای مطرح کشورمان بعنوان نوازنده ویولن و آهنگساز را داشته در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: تولید و ضبط این پروژه بیش از ۳۰۰ ساعت کار در استودیو زمان برده که ما هر روز بین ۶ تا ۷ ساعت در این چارچوب کار کردیم. بدین سبب تصور می کنم آنچه مقرر است از این پروژه به گوش شنوندگان و مخاطبان برسد آثار قابل توجه و ماندگاری هستند که برای تک تک لحظات موسیقایی آن فکر شده و می تواند بعنوان یک اثر فاخر در زمینه آثار موسیقایی در رابطه با محرم و صفر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: