علیرضا پاکدل با مهر مطرح کرد؛ کارتون های کرونایی که در مقیاس جهانی دیده شد

به گزارش آبنما کار علیرضا پاکدل اعتقاد دارد نگاه دقیق به مسائل مربوط به کرونا و توجه ویژه به نوع عملکرد در شرایط سخت کادر درمانی همچون خصوصیت های آثارش است که مورد توجه جهانی واقع شده است.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، علیرضا پاکدل هنرمند طراح و کاریکاتوریست از آغاز شیوع بیماری کرونا، مبادرت به طراحی کارتون با موضوعاتی چون «مبارزه کادر درمانی با کرونا» و «در خانه بمانیم» کرده و آثار وی در نشریات و سایت های معتبر جهانی بازنشر شده است.

علیرضا پاکدل درباره تعدد کارتون ها و طرح هایی که طراحی نموده و ایده شکل گیری آنها به خبرنگار مهر اظهار داشت: در این مدت پنجاه و چهار اثر خلق کرده ام. ایده اولیه این آثار با عنایت به شرایط خاصی که در کل کشور نسبت به شیوع کرونا و همینطور اطلاعات و اخبار فداکاری های کادر درمان و از دست دادن جان بعضی از این عزیزان، من را مجاب کرد که بعنوان یک هنرمند بتوانم کار مؤثری در حد توان انجام بدهم.
به گفته وی، کار روی آثارش را از قبل راه اندازی و اعلام فراخوان مسابقه بین المللی کارتون «ما کرونا را شکست می دهیم» شروع کرده بود و البته با ۵ اثر در این مسابقه حضور خواهد داشت.

پاکدل درباره دیده شدن جهانی آثارش هم بیان نمود: تا امروز همه آثارم در رسانه ها، نشریات، سایت ها و فضای مجازی بیشتر کشورها بازتاب داشته است.
وی در مورد خصوصیت های طرح هایش که سبب دیده شدن آنها در مقیاس وسیع جهانی شده است، به مهر اظهار داشت: نگاه دقیق به مسائل مربوط به این بیماری و توجه ویژه به نوع عملکرد در شرایط سخت کادر درمان و همه نیروهای درگیر شامل آتش نشانی، پاکبان ها و نیروی هلال احمر و… و همینطور استفاده از نظرات مردم و مخاطبان کشور و سایر کشورهای جهان در چارچوب کارتون را می توانم بعنوان علل دیده شدن آثارم نزد مخاطب جهانی برشمرم.

این هنرمند کاریکاتوریست تصریح کرد: «کارتون» یکی از مؤثرترین شاخه های هنری است که با کمترین هزینه بیشترین تأثیرات را بر روی مخاطبان خود در فضای داخلی و بین المللی دارد که متأسفانه در کشور ما خیلی جدی گرفته نشده است.
وی درباره انتشار برخی کارتون هایش در سایت ها و فضای مجازی بدون ذکر نام هنرمند، هم اظهار نمود: متأسفانه این اتفاق خیلی زیاد صورت گرفته است که خوشایند نیست و متأسفانه سبب سو استفاده برخی شده است که با تذکر و پیگیری حتی الامکان جلوی این کار گرفته شده اما مهم این است فرهنگ این نوع رفتار و احترام به صاحب اثر در کشور به وجود آید و قوانین در پشتیبانی از صاحبان آثار هنری در مراکز قانونگذاری تصویب شود.

پاکدل در انتها با انتقاد از بی توجهی مدیران و عملکرد رسانه های داخلی در بازتاب کارتون های در رابطه با مبحث کرونا، اظهار داشت: این آثار از سوی افراد مشهور، کادر درمان و همین طور مردم کشورهای مختلف جهان و کادر درمانی آنها مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت اما از جانب رسانه ها، خبرگزاری ها و نشریات و روزنامه های داخلی و بخصوص رسانه ملی و مسؤلان و مدیران و متولیان فرهنگی کشور مورد بی مهری و بی توجهی واقع شد. تنها از سازمان نظام پزشکی کشور با من تماس گرفتند و تشکر کردند. امیدوارم هنرمندانی که به ترویج هنر فاخر این مملکت در بعد جهانی کمک می کنند اینقدر تنها و رنجیده خاطر نباشند. در انتها برای همه مردم سرزمینم و برای کادر درمان و نیروهای داوطلب در این روزها آرزوی سلامتی دارم.