استاندار مرکزی: برای خدمت به مردم خدمات سفر ارائه نمی نماییم

به گزارش آبنما کار ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی اظهار داشت: باتوجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، برای خدمت به مردم، در روزهای نوروز خدمات سفر به مسافران ارائه نمی گردد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: باتوجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، برای خدمت به مردم در روزهای نوروز خدمات سفر به مسافران در استان ارائه نمی گردد.
سید علی آقازاده سه شنبه ۲۰ اسفندماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به اینکه هر سال این جلسه بمنظور ارائه خدمات سفر به مسافران در نوروز تشکیل می شد، اما امسال باید اسم این جلسه را عدم ارائه خدمات سفر نامگذاری کرد، اضافه کرد: باوجود میل باطنی، امسال استان مرکزی از ارائه هر گونه خدمات سفر به مسافران صرفا جهت حفظ سلامت مردم و مسافران خودداری می کند.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال ما در خانه نشستن مردم است، اظهار داشت: در خانه می مانیم تا بر این بیماری که همه ارکان کشور را تحت تاثیر قرار داده است فائق آییم چونکه یکی از راه های قطع زنجیره شیوع، در خانه ماندن است. مدارس و دانشگاه های استان مرکزی طی یک ماه گذشته تعطیل بوده اند و تبعات این بیماری سبب شده است که بخش عمده ای از بازاریان و فروشندگان و بخش خصوصی با مشکل جدی مواجه شوند که تاسف بار است.
آقازاده اشاره کرد: از مردم می خواهیم حتی الامکان به استان مرکزی سفر نکنند، سفرها در این شرایط باید محدود شوند و استان مرکزی برای خدمت به مردم، خدمات سفر ارائه نمی کند و در بعضی از شهرستان های استان نیز اجازه ورود به مسافران نخواهیم داد.
وی با تاکید بر اینکه باید محدودیت سفر اعمال شود و اگر مردم رعایت نکنند مجبوریم برای حفظ جان آنها ممانعت ورود به شهرها را اعمال نماییم، اظهار داشت: درخواست ما سفر نکردن مردم است و اگر سفر کنند در شهرهایی مانند اراک، سلاوه، دلیجان، محلات و تفرش ممانعت و محدودیت ورود اعمال می نماییم.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه خسارت های اقتصادی سنگینی به سبب این بیماری به ایران و جهان وارد شده است، اظهار داشت: در وهله اول شکست این بیماری و سلامت مردم مهمست که در دستور کار قرار دارد، از شروع انقلاب تابحال هیچ زمانی نماز جمعه یا نماز جماعت مساجد تعطیل نشده بود، اما امروز فقط به سبب حفظ سلامتی مردم این مراسم ها تعطیل شده است.
وی اضافه کرد: مهمانخانه ها، مراکز اقامتی، هتل ها، رستوران ها و صنوف مختلف، سرمایه گذاران گردشگری در این روزها خسارات سنگینی را متحمل شده اند، باید پیشنهادات مطرح شود تا بتوان این خسارات را با تهمیدات دولت و قانون تا حدی جبران کرد، برای مثال می توان دریافت مالیات طی ۲ تا ۳ ماه آینده و دریافت سود تسهیلات برای فعالان اقتصادی حذف شود، البته باید پیشنهادات کارشناسی شود.
آقازاده با تاکید بر اینکه احتمال شیوع موج دوم و اپیدمی این بیماری در نوروز وجود دارد، اظهار داشت: بر همین مبنا تا ۱۵ فروردین ماه هر نوع مرخصی و ماموریت برای فرمانداران ممنوعست و نباید محل ماموریت خودرا ترک کنند، همه دستگاه های خدمات رسان در نوروز آماده خواهند بود، اما این آمادگی جهت ارائه نکردن خدمات سفر است.
مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز با اشاره به اینکه با تعطیلات طولانی مواجه هستیم و باید همه دستگاه های خدمات رسان در آمادگی کامل باشند، اضافه کرد: در ایام پایانی اسفندماه و حتی روزهای آغازین بهار احتمال وقوع بارش هایی وجود دارد و باید آماده شرایط احتمالی بود.
وی اشاره کرد: استان مرکزی به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود در راه محورهای اصلی کشور قرار دارد و به هر حال تردد در این محورها برقرار خواهد بود و لازم است که هماهنگی هایی در این راستا صورت گیرد. ستاد مدیریت بحران نیز فعال خواهد بود و از سویی باید محدودیت هایی در حوزه حمل و نقل و ممانعت از سفرهای مردم استان به سایر استانها در نظر داشت.
زندیه وکیلی با اشاره به اینکه ورودی شهرهایی مانند اراک، ساوه، دلیجان و محلات در کنار مسیرهای ترانزیتی کشور قرار دارد، خواهان برنامه ریزی در این راستا و عبور وسایط حمل و نقل از کنارگذرها شد.

منبع: