دهیار ابر در گفت وگو با آبنما کار اعلام کرد: ممنوعیت ورود توریست به جنگل ابر

به گزارش آبنما کار ایسنا/سمنان دهیار روستای ابر از ممنوعیت ورود توریست به این روستای هدف گردشگری آگاهی داد و اظهار داشت: ورود توریست به محدوده روستا و جنگل ابر تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و از پذیرش مهمانان معذوریم.
محمدرضا اسلامی در گفت و گو با ایسنا، خطر شیوع کروناویروس در استان را عامل این ممنوعیت سفر به جنگل ابر اعلام و اظهار نمود: به دنبال شیوع کروناویروس در کشور و به تبع آن در استان سمنان و شهرستان شاهرود، استانداری سمنان و مسئولان شهرستان و همین طور بخشداری بسطام طی ابلاغیه ای هرگونه پذیرش میهمان در مراکز اقامتی ممنوع گردید بدین سبب دهیاری ابر نیز در همین راستا ضمن اعلام به مراکز اقامتی و بوم گردی ها از مراکز اقامتی سطح روستا بازدید و از آنها خواسته شده که تا عبور از شرایط فعلی، خدماتی ارائه ندهند.
وی در پاسخ به پرسشی درباب اقدامات انجام شده در این روستای هدف گردشگری در امتداد مقابله با کروناویروس اشاره کرد: باتوجه به حجم بالای سفر گردشگران به روستای و جنگل ابر پس از ممنوعیت اعلام شده، نظارت لازم صورت گرفته تا از شیوع کووید19 جلوگیری شود به خصوص با توجه به این که روستای ابر افراد مسن و سالمند زیادی دارد پس با حساسیت بیشتر نظارت لازم صورت گرفته است.
وی از ضدعفونی تمامی معابر روستا، مراکز عرضه، نانوایی ها و خیابان ها و معابر داخلی این روستای هدف گردشگری آگاهی داد و اضافه کرد: خوشبختانه بطور مرتبط این ضدعفونی انجام و هر 72 ساعت یک دفعه تکرار می شود بلکه تا حد امکان از شیوع آن در روستا جلوگیری شود.
اسلامی با اشاره به اینکه ممنوعیت سفر به جنگل ابر تا بازگشت شرایط عادی ادامه داد و افزود: تا مادامی که وزارت بهداشت یا مسئولان استان و شهرستان اعلام نکنند، خطر شیوع اختتام یافته، این ممنوعیت ادامه دارد و ما نیز کنترل لازم را درباب منع ورود به جنگل ابر و دیگر مناطق روستا اعمال خواهیم کرد.
دهیار روستای ابر همین طور از اطلاع رسانی و ارائه آموزش های عمومی با هدف افزایش سطح آگاهی مردم روستا از راه های پیش گیری از مبتلاشدن به کروناویروس با همکاری خانه بهداشت این روستای هدف گردشگری بعنوان یکی دیگر از اقدامات دهیاری و شورای روستای ابر آگاهی داد و از عموم مردم خواست با رعایت بهداشت فردی و توجه به سفارش های مسئولان حوزه سلامت به مبارزه با کووید19 کمک کنند.
وی همین طور در پاسخ به پرسشی درباب ابتلای احتمالی روستاییان ابر به کروناویروس اظهار نمود: تابحال ابتلای قطعی در روستا نداشتیم اما مواردی بعنوان مشکوک به مبتلاشدن به کروناویروس در روستا وجود دارد که نمونه گیری از آنها از طرف مسئولان حوزه سلامت انجام و نمونه ها برای تهران ارسال شده است.

منبع: