آلمان مهم ترین نمایشگاه گردشگری جهان را تعطیل کرد

آبنما کار: آلمان یکی از مهمترین نمایشگاه های گردشگری جهان را برای جلوگیری از شیوع گسترده تر ویروس کرونا، کنسل کرد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، نمایشگاه ITB قرار بود از روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه در شهر برلین به مدت پنج روز اجرا شود. پیش بینی شده بود بیشتر از ۱۰ هزار شرکت کننده از ۱۸۰ کشور در این رویداد جهانی شرکت نمایند. ایران بیشتر از یک دهه است مستمر در این نمایشگاه حضور دارد.
این نمایشگاه بعنوان بورس گردشگری جهان شناخته می شود. برآورد شده بود ITB امسال حدود ۷ بیلیون یورو درآمد حاصل کند. سال قبل حدود ۱۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده بودند.
برخی مسؤولان دولت فدرال آلمان در یک هفته گذشته بارها به مسؤولان نمایشگاه برلین درباره خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا در صورت برگزاری رویداد آگهی داده و خواسته بودند آنرا به زمان دیگری موکول کنند که سرانجام با تصمیم وزارتخانه های بهداشت و اقتصاد دولت فدرال آلمان، ITB برلین لغو شد و زمان اجرای آن تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.
نمایشگاه برلین قبل تر شهرهای آلوده در کشورهای چین، ایران و کره جنوبی را مشخص کرده بود و از شرکت کنندگان خواسته بود قبل از حضور در این رویداد، برگه سلامت تهیه کنند. علاوه بر این اعلام شده بود در صورت سفر به یکی از شهرهای ووهن در چین، یا قم در ایران و دیگر شهرهای آلوده در کره جنوبی و ایتالیا، اجازه حضور در این نمایشگاه به آنها داده نمی گردد.
مسؤولان بهداشت شهر برلین از برگزارکنندگان این نمایشگاه خواسته بودند اثبات کنند شرکت کنندگان از مناطق آلوده به ویروس کرونا شرکت نمی کنند و کنترل های شدیدی دراین زمینه داشته باشند.
مرکز نمایشگاه برلین سرانجام در اطلاعیه ای رسما اعلام نمود که قادر به اجرای چنین تدابیری نیست و نمایشگاه گردشگری ۲۰۲۰ را تنها به سفارش مقامات بهداشتی این کشور و با هدف حفظ سلامتی شرکت کنندگان و شهروندان لغو می کند.
یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین نیز تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در ۵۴ سال گذشته، اقدامی بی سابقه دانسته است.
آلمان تا کنون ابتلای حدود ۳۰ نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا را تایید کرده است. این ویروس که یک ماه قبل از شهر ووهان چین شروع شده، کشورهای بسیاری را در آسیا، اروپا و آمریکا آلوده کرده است.

منبع: