برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی آیین یلدا به تعویق افتاد

به گزارش آبنما کار برگزاری نمایشگاه منتخبین سومین دوره مسابقه عکس و نقاشی آیین یلدا به علت تعطیلی برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی هنری در این هفته به تعویق افتاد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، دبیرخانه سفره های ایرانی اسلامی در مورد برگزاری نمایشگاه منتخبین سومین دوره مسابقه عکس و نقاشی یلدا (آیین یلدا) اطلاعیه صادر کرد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
«بنام خدا
پس از انتشار فراخوان سومین مسابقه عکس و نقاشی کودک یلدا در تاریخ ۲۸ آذرماه و به انتها رسیدن بدون تمدید مهلت ارسال آثار در تاریخ هشتم دی ماه، این دبیرخانه با پایبندی کامل به تقویم اعلام شده جلسات داوری را در هر ۲ رشته عکاسی و نقاشی کودک برگزار کرده و نتایج کلی را (بدون اعلام دقیق برگزیدگان) به اطلاع عموم رساند.
این در حالی بود که به رغم مشارکت خیلی خوب هنرمندان و همراهی و همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران بعنوان حامی این دوره و اساتید عکاسی و نقاشی بعنوان داوران، شرایط اجتماعی بگونه ای رقم خورد که مجال برگزاری نمایشگاه زیبا و رنگین تصاویر یلدا و مراسم اهدای جوایز فراهم نبود. تا اینکه بعد از عبور از ایام سوگواری و جشن های انقلاب، فرصتی بوجود آمد تا برای برگزاری این امور در نگارخانه برگ برنامه ریزی نماییم.
بر این اساس قرار شد نمایشگاه بزرگ و زیبایی متشکل از آثار منتخب و برگزیده دوره های دوم و سوم مسابقات عکس یلدا با حضور هنرمندان شرکت کننده و مدعو، داوران، مدیران و اصحاب رسانه از تاریخ ۸ اسفندماه برگزار گردد که این دفعه هجوم ویروس کرونا به کشور باعث به تعویق افتادن آن شد.
بر همین اساس این نمایشگاه در صورت صدور مجوز از جانب مبادی ذیربط برای برگزاری تجمعات و مراسم هنری، با یک هفته تأخیر در روز چهارشنبه ۱۴ اسفند در محل نگارخانه برگ افتتاح شده و جوایز برگزیدگان هم اهدا خواهد شد.»
دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی با حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران، سومین مسابقه عکس یلدا را به صورت موبایلی و به همراه یک بخش جنبی نقاشی یلدایی کودکان برگزار کرد. دبیری جشنواره برعهده محمدصالح حجت الاسلامی بود و داوری آثار را حسن غفاری، بابک برزویه و آی تای شکیبافر بر عهده داشتند. این مسابقات از سال ۱۳۸۷ تأسیس شده و تابحال برگزاری ۱۷ مسابقه ملی با موضوعات نوروز، رمضان، محرم و یلدا را در کارنامه خود دارد.