نکوداشت مهدی محقق

به گزارش آبنما کار مراسم نکودداشت مهدی محقق برگزار می گردد.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، این نکوداشت در جهت وظایف کمیسیون ملی یونسکو- ایران در بزرگداشت مروجان علم و فرهنگ و آموزش صورت می گیرد که روز یکشنبه (۴ اسفندماه) از ساعت ۱۵ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می گردد.
بنا بر اعلام، محمدعلی موحد، محمدرضا شفیعی کدکنی، بهاءالدین خرمشاهی، اصغر دادبه، میرجلال الدین کزازی و مهدی ماحوزی در این مراسم حضور خواهند داشت.
در خبر برگزاری این مراسم آمده است: مهدی محقق متولد ۱۰ بهمن ۱۳۰۸ خورشیدی، بنیان گذار دایره المعارف تشیع و عضو سابق هیئت امنای بنیاد دایره المعارف اسلامی، نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتاب های ادبی و فلسفی و فقهی و استاد دانشگاه تهران است که جوایز و افتخارات خیلی از جمله درجه استاد ممتاز فلسفه اسلامی از جانب موسسه بین المللی اندیشه و تمدن اسلامی کوالالامپور مالزی در سال ۱۹۹۳، نشان درجه یک ادب فارسی در سال ۱۳۸۲ و جایزه بنیاد البرز بعنوان دانشمند برتر در سال ۱۳۹۳ را دریافت کرده است.
کمیسیون ملی یونسکو- ایران سال قبل با راه اندازی برنامه ای به نام «تماشای خورشید» ثابت قدمی و تلاش نام آوران حوزه فکر، قلم، اندیشه و هنر را گرامی می دارد.
در سال ۱۳۹۷ در اولین برنامه «تماشای خورشید» از محمدعلی موحد – مولوی پژوه – تجلیل و نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران در دانشگاه تهران به این استاد اهدا شد. در تیر ۱۳۹۸ هم از یدالله کابلی خوانساری، پیشکسوت خط شکسته ایران از جانب کمیسیون ملی یونسکو در دومین مراسم «تماشای خورشید» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تجلیل شد.
اسفند سال جاری هم در سومین مراسم «تماشای خورشید» با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، حجت الله ایوبی از مهدی محقق تجلیل خواهد شد. همینطور در این رویداد از نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران ویژه استاد محقق و تمبر یادمان نکوداشت هفت دهه خدمات فرهنگی و ادبی استاد رونمایی می شود.