وجود ۴۱ کارگاه فعال مرمت بناهای تاریخی در استان سمنان

به گزارش آبنما کار ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از فعالیت 41کارگاه مرمت آثار تاریخی در این استان طی سال جاری اطلاع داد.
مهدی جمال در گفتگو با ایسنا از کوشش برای حفاظت از آثار تاریخی این استان بعنوان یکی از برنامه ها و اولویت های میراث فرهنگی استان نام برد و اظهار نمود: در سه سال گذشته 165 کارگاه مرمت آثار تاریخی در استان به مرمت بناهای تاریخی پرداختند.
وی با اشاره به اینکه پارسال 54 بنای تاریخی مرمت شده اضافه کرد: از آغاز سال جاری تابحال 41 کارگاه مرمت آثار تاریخی در این استان برگزار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان مرمت آثار تاریخی را یکی از سرفصل های کاری در این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: تلاش همکاران ما در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر این است که با حفاظت از بناها و جاذبه های تاریخی، زمینه بهره مندی نسل های آتی از این سرمایه های پرارزش را بیشتر از پیش فراهم آورد.
وی از انجام چهار پروژه دیرینه شناسی در سه سال منتهی به سال جاری در این استان اطلاع داد و خاطرنشان کرد: کاوش تپه پارینه سنگی میرک، عمادالدین شاهرود، تپه خندق و تپه تاریخی شهرستان روستای فرومد چهار کاوش انجام شده در استان هستند.
جمال با اشاره به اینکه کار در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تنوع و گستردگی زیادی برخوردار می باشد تصریح کرد: میراث فرهنگی یک نهاد سیاست گذار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه موزه های زیادی در سطح استان سمنان وجود دارد افزود: در این استان هشت موزه دولتی و 6 موزه خصوصی وجود دارد.
وی از افزایش بازدیدها از موزه های این استان در سال های اخیر اطلاع داد و اظهار داشت: پارسال بیشتر از 59 هزار بلیت در موزه های استان به فروش رفته و این در شرایطی است که این رقم در سال قبل از آن 29 هزار قطعه بلیت بوده است.
این مدیر مسوول با اشاره به برخی مشکلات موجود در موزه های این استان اظهار نمود: دو تا از موزه های استان احتیاج به تجهیز دارد که در صددیم در نخستین فرصت با تجهیز بیشتر این دو موزه، به غنای موزه های استان کمک نماییم.