خبر خوش وزیر میراث فرهنگی برای کرمانی ها

به گزارش آبنما کار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار نمود: در مسافرت به استان کرمان، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای موضوعات مرتبط به مرمت بناهای تاریخی و توسعه گردشگری این منطقه اختصاص داده خواهد شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، “علی اصغر مونسان” شامگاه سوم مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با ابراز امیدواری که این سفر بتواند به رونق گردشگری استان کرمان کمک نماید، از ظرفیت های مختلف گردشگری این استان سخن به میان آورد و بیان کرد: طبیعت گردی، وجود مختلف آثار تاریخی، مناسبات و آداب مردم این استان تنها بخشی از از ظرفیت های گردشگری کشور بشمار می رود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تعریف بازارهای هدف گردشگری در کشور اطلاع داد و عنوان کرد: وقتی چرخ گردشگری به حرکت در بیاید، همه ابعاد اقتصادی کشور هم به تحرک در خواهد آمد.
وی با بیان این مطلب که بخش گردشگری با حداقل سرمایه گذاری، اشتغال ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: پایداری شغل در حوزه گردشگری یکی از خصوصیت های صنعت توریسم است.
مونسان با اشاره به ابعاد فرهنگی گردشگری، اظهار نمود: با عنایت به تبلیغات سوء در مورد ایران در دنیا، اما هر گردشگری که وارد کشور می شود بعد از رفتن از کشور بعنوان سفیر توریست برای ما تبدیل می شود که این مورد بسیار حائز اهمین است.
این مقام عالی وزارت افزود: معتقدیم حوزه گردشگری حتی می تواند به نشاط اجتماعی جامعه هم کمک نماید ضمن آنکه بار دیگر تاکید داریم که این حوزه می تواند اشتغال وسیعی را در سطح کشور ایجاد کند همان گونه که در بخش صنایع دستی زمینه اشتغال خوبی فراهم نموده و امیدواریم با برنامه های ریزی های صورت گرفته بتوانیم اشتغال حوزه گردشگری را هم در سطح کشور فراگیر نماییم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ گردشگری را یکی از مزیت های ایران دانست و بیان کرد: وجود بیشتر از ۶۰۰ موزه فعال، طبیعت بی نظیر، آثار تاریخی و بکر و… از مزیت های گردشگری ایران هستند که شاید در معدود کشورهایی بتوانیم این مجموعه از آثار و طبیعت را با هم مشاهده نماییم که در این راستا باید برنامه ریزی های مناسبی صورت گیرد.
وی با بیان این مطلب که امیدواریم با همکاری مجلس اعتبارات خوبی به به این وزارتخانه اختصاص پیدا کند، اظهار نمود: سهم گردشگری در GDP کشور عددی در حدود ۲.۹ درصد است و به دنبال آن هستیم که سهم این بخش را به ۲۰ میلیون دلار و حتی ۴۰ میلیون دلار برسانیم بنابراین باید رونق صنعت توریسم در اولویت برنامه های کشور قرار گیرد.
مونسان با بیان این مطلب که استان کرمان با عنایت به ظرفیت های که در آن وجود دارد می تواند بعنوان یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل گردد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید در استان کرمان، برنامه ریزی های لازم برای این مهم صورت پذیرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتها درباره دستاوردهای سفر به استان کرمان هم اظهار نمود: در مسافرت به استان کرمان، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای موضوعات مرتبط به مرمت بناهای تاریخی و توسعه گردشگری این منطقه اختصاص داده خواهد شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، حجت السلام “حسن علیدادی سلیمانی” نماینده ولی فقیه در استان کرمان هم در این دیدار استان کرمان را پهناورترین استان کشور دانست و بیان کرد: استان کرمان یک استان چهار فصل با قدمت تاریخی زیادی است بگونه ای که چندین هزار سال سابقه تاریخی و تمدن در این منطقه شناسایی شده ضمن آنکه ظرفیت های طبیعی بسیار خوبی دارد که از این حیث استان کرمان را بعنوان یکی از استان های ممتاز در کشور مطرح کرده است.
وی خطاب به وزیر میراث فرهنگی و با تاکید بر اینکه بخش تاریخی شهر کرمان مورد توجه قرار گیرد تا به یکی از قطب های گردشگری تبدیل گردد، بیان کرد: انتظار داریم با کمک مسئولین استانی احیای بافت قدیمی و تاریخی شهر کرمان در اولویت برنامه های کاری این وزارتخانه در استان کرمان قرار گیرد چونکه در این منطقه، فرهنگ، معماری، مهندسی، تاریخی و… به صورت یکجا جمع شده است و بنابراین اگر به آن توجه ویژه ای شود، بطور قطع ظرفیت گردشگری خیلی خوب را برای شهر کرمان به همراه خواهد داشت.