سخنان مونسان درباره معافیت های مالیاتی برای گردشگری خارجی

به گزارش آبنما کار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: گردشگری در دنیا صنعت سوم به حساب می آید و به همین سبب معافیت مالیاتی برای گردشگری خارجی در نظر گرفته شده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اصغر مونسان در نشست بررسی مشکلات حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای دریافت وام های حوزه گردشگری تسهیل خواهد شد و در زمینه تأمین زیرساخت ها هم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بومگردی های کشور از ۴۰۰ واحد به هزار و ۵۰۰ واحد در کشور رسیده اند و استقبال توریستهای خارجی از این واحدهای اقامتی خوب بوده است.
مونسان اظهار داشت: توجه به بخش گردشگری زمینه اشتعال هزاران نفر را فراهم خواهد نمود و می تواند بخشی از مشکلات بیکاری و عدم توسعه نیافتگی این منطقه محروم را مرتفع کند.
وی اظهار نمود: هر شغل در حوزه گردشگری با کمتر از ۷۰ میلیون تومان ایجاد می شود و با کمترین اعتبار و سرمایه در این عرصه شغل می توان ایجاد کرد.
وی به فعال سازی حمل و نقل دریایی، کلوپ های دریایی، تسهیلات ارزان قیمت، توجه به تورهای گردشگری اشاره و تصریح کرد: بوم گردی ها ظرفیت های خوبی برای جذب توریست هستند و باید مشکلات آنها مورد بررسی و حمایت قرار گیرند.
معاون رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: برای دریافت وام های حوزه گردشگری تسهیل خواهد شد و در زمینه تأمین زیرساخت ها هم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
او همینطور در مورد جاذبه ها و صنایع دستی سیستان و بلوچستان هم اظهار داشت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان بسیار پرارزش و دارای اهمیت زیادی است و باید به آن توجه ویژه ای شود.
مونسان خاطرنشان کرد: زیباترین هنر پوشاک کشور سوزن دوزی بلوچ است که بعنوان یکی از منابع درآمدی زنان این منطقه و معرف خوبی برای استان سیستان و بلوچستان می تواند باشد.
وی تصریح کرد: سوزن دوزی بلوچ منحصر به فرد است و می تواند در سطح جهانی مطرح و برای درآمدزایی بومیان مؤثر باشد.
ایشان در ادامه بیان کرد: چابهار با عنایت به موقعیت راهبردی و داشتن ظرفیت های مناسب تفریحی و سیاحتی بعد از تکمیل زیرساخت ها به قطب گردشگری ایران تبدیل می شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات مطرح شده از جانب فعالان حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: تمامی مشکلات مطرح شده پیگیری و از فعالان این حوزه حمایت همه جانبه می شود.
مونسان اظهار داشت: در مناطق کم برخوردار برنامه های خوبی را خواهیم داشت و مجوز لازم برای شرکت های حمل و نقل و خرید خودرو های ویژه جابه جایی مسافر صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام بناهای تاریخی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا بتوان آنها را برای جذب توریست فعال تر کرد.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: برای هر سرمایه گذاری باید از ۲۰ دستگاه اجرایی استعلام شود که این روند طولانی و غیر قابل پذیرش است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور همینطور در چابهار به خبرنگاران اظهار داشت: توجه به بخش گردشگری زمینه اشتعال هزاران نفر را فراهم خواهد نمود و می تواند بخشی از مشکلات بیکاری و عدم توسعه نیافتگی این منطقه محروم را مرتفع کند.
علی اصغر مونسان اضافه کرد: صنایع دستی سیستان و بلوچستان بسیار پرارزش و دارای اهمیت زیادی است و باید به آن توجه ویژه ای شود.
ایشان در ادامه بیان کرد: چابهار با عنایت به موقعیت راهبردی و داشتن ظرفیت های مناسب تفریحی و سیاحتی بعد از تکمیل زیرساخت ها به قطب گردشگری ایران تبدیل می شود.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: اقدامات خوبی برای زیرساخت های گردشگری چابهار و کنارک در حال انجام می باشد و این منطقه آینده درخشانی در جذب توریسم دارد.
وی بیان کرد: برنامه ریزی این سفر بعد از دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان انجام شد تا از نزدیک توانمندیها، ظرفیت ها و مشکلات حوزه گردشگری و صنایع دستی را بررسی کنم.
مونسان اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار در آماده سازی زیرساخت ها و جذب توریست اقدامات خوبی انجام داده که قابل تقدیر است.
همینطور کلنگ مجتمع گردشگری «درک» کنارک با حضور علی اصغر مونسان، استاندار سیستان و بلوچستان و تعدادی از مسئولان محلی و گروه های مختلف مردم به زمین زده شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار و کنارک در حاشیه این مراسم اظهار داشت: مجموعه گردشگری روستای «درک» در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در مدت ۲ سال اجرا می شود.
عبدالحمید بلوچزاده اضافه کرد: این طرح شامل مجموعه اقامتی، تفریحی، ورزشی، پذیرایی، واحدهای مسکونی بومگردی، تفریحات دریایی و سرگرمی است.
وی بیان کرد: برای این پروژه گردشگری ۵۴ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه می شود و فاز نخست آن تا پیش از آخر سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.