رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد ایجاد گذر صنایع دستی راهی برای رونق تولید ملی

به گزارش آبنما کار رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر شهر تهران ایجاد گذر صنایع دستی در خیابان نجات اللهی را راهی برای رونق تولید ملی خواند.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، محمد جواد حق شناس در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به روز صنایع دستی اظهار داشت: روز گذشته با همکاری شورای شهر تهران، شهرداری و سازمان میراث فرهنگی آغاز هفته صنایع دستی در خیابان نجات الهی در مراسمی گرامی داشته شد. با عنایت به اهمیت صنایع دستی در فضای گردشگری باید کوشش کرد این مهم جایگاه مناسب و واقعی خویش را در جامعه پیدا کند.

وی افزود: از آغاز شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم بعضی از محورها مورد توجه قرار گرفت و برخی گذرها با محوریت گردشگری احیا شد. توجه به این حوزه ها سبب شده که یک گذر به نام رودکی و چهار گذر دیگر به نام های نمایش، هنر، کتاب و فرهنگ در خیابان انقلاب شکل بگیرد.

حق شناس با تاکید بر این که پس از پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی برای تبدیل خیابان نجات الهی به گذر صنایع دستی شورای شهر با این درخواست موافقت نمود، اظهار داشت: بر همین مبنا در این محدوده تابلوهای راهنما نصب گردید و عملاً فرصتی برای گردشگران و سه میلیون خانواده ایرانی برای بهره گیری از این ظرفیت فراهم گشته است. این اقدام یکی از طریق هایی است که می توان برای مقابله با تحریم ها و رونق تولید ملی استفاده گردد.