در فرهنگسرای ابن سینا؛ نقاشی های هنرمند ناشنوا به نمایش درآمد، هنرمندی که خوب می بیند

آبنما کار: نمایشگاه انفرادی نقاشی های الیکا کشاورز هنرمند ناشنوا تا ۲۲ شهریورماه در گالری فرهنگسرای ابن سینا برقرار است.

مژگان غلامی مسئول گالری فرهنگسرای ابن سینا درباره نمایشگاه نقاشی های الیکا کشاورز هنرمند جوان ناشنوا به خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایشگاه انفرادی نقاشی های الیکا کشاورز از ۱۰ شهریور شروع شده و تا ۲۲ شهریورماه برقرار است. در این نمایشگاه که دومین نمایشگاه انفرادی او به حساب می آید، ۴۰ تابلوی نقاشی در سبک رئال با تکنیک رنگ روغن، مداد رنگی و مداد قهوه ای به نمایش درآمده است.
وی با اشاره به اینکه این هنرمند جوان استادان زیادی همچون عباس کاتوزیان داشته است، بیان کرد: الیکا همینطور چندین گواهینامه در کارنامه هنری خود دارد که همچون آنها می توان به گواهینامه بین المللی نمایشگاه گروهی ناشنوایان جهان میلان ایتالیا در سال ۱۳۹۲ و تصویرگری کتاب کودک اشاره نمود.

غلامی در مورد چرایی برگزاری نمایشگاهی از نقاشی های یک هنرمند ناشنوا در گالری فرهنگسرای ابن سینا، اظهار داشت: با عنایت به شرایط گالری فرهنگسرای ابن سینا و با عنایت به اینکه متقاضی برگزاری نمایشگاه زیاد است و برنامه ما تا آخر سال پر است، این نمایشگاه خیلی اتفاقی برگزار گردید. الیکا به همراه خواهرش پیش من آمده بود و وقتی تصاویر نقاشی هایش را دیدم جا خوردم و با آثار رئال و مفهومی خوبی مواجه شدم و بنا بر اتفاق، یکی از نمایشگاه های گالری لغو و قرار شد این نمایشگاه برگزار گردد.
وی در انتها با اشاره به قوی بودن دست هنرمند در آثارش بیان کرد: این هنرمند جوان یکسری آثار مدرن دارد که به نظر من تصویرسازی های بی نظیر و خلاقانه ای دارد. من فکر می کنم یکی از مهمترین دلایل قوی بودن آثار الیکا کشاورز، استفاده زیاد از چشمانش و پرداختن به جزئیات وقایع و طبیعت است.
به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، الیکا کشاورز ۳۱ ساله است و از ۵ سالگی نقاشی را شروع کرده است. مادر الیکا زمانی که او یک سال و نیم سن داشت، متوجه ناشنوا بودن الیکا می گردد.
نمایشگاه انفرادی نقاشی های الیکا کشاورز هنرمند ناشنوا تا ۲۲ شهریورماه در گالری فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن سینا برقرار است.