آبنما کار: آسیوَن» اثر امیرحسین رئوفی منتشر گردید و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، در این اثر امیر مردانه (ضبط صدا)، سیاوش کامکار (پالایش صدا)، حمیدرضا سوسنی (پوستر و ویدئو آرت) و الیار نوری زاده (عکاس) از عوامل تولید هستند.
پژمان طاهری (آهنگساز و نوازنده)، درباره ی این قطعه می گوید: «به عادت مألوف هیچگاه نوشته ای در توضیح یک قطعه موسیقی ننوشته و نخواهم نوشت. چه تفاوت موسیقی و علوم نیز در همین است و از اساس، موسیقی بنا بر این ساده و روشن از حیطه نامحدود علوم خارج و منتسب است به هنر…
دیرزمانی ست در پاسخ علاقه مندان به موسیقی و شاگردانم که می پرسند چه نماییم، می گویم خودتان باشید نه وجودی مکرّر و البته ملال آور از جهت تکرار همان مکرّرات! برایشان با حوصله بسیار می گویم که معلمانتان را دوره کنید و دریابید که چگونه به اینجا رسیده اند و آن شده اند که می بینید و می شنوید. آیا آنها تکرار معلمان خود بوده اند؟ البته که پاسخ خیر است…
در این سفر طولانی حتی با تصور این که مبدأ، مقصد و مسیر یکی ست (که نیست…) هر رهگذر، چشم اندازهای مختلفی را نظاره می کند و حتی همان مسافر نیز به وقتِ هر نوبتِ گذر، چیزهایی را می بیند و می شنود که شاید قبل از آن در همان مسیر ندیده و نشنیده باشد.
در آخر به آنها تاکید می کنم که عاشق معلّمان شایسته باشید ولی در آنها ذوب نشوید!
خلاصه این که گذشتگان را دوره کنید، درحال زندگی کنید و نگاهتان به آینده باشد تا مگر بهره ای نصیبتان گردد و حلقه ای شوید در این زنجیر…
امیرحسین، دوست من و نوازندهٔ خوب سنتور، بدین سبب ساده در نظر من جلوه ای دیگر دارد که خودش است. با تمام قوّت و ضعف های طبیعی یک انسان…
او نوازنده قابلی است. دستور زبان موسیقی دستگاهیِ ایران را بلد است. کوک سازش دقیق است. زمان بندیِ سازش متفاوت با اساتیدش ولی درست و دلنشین است و تو راغبی که بشنوی و می توانی لذت ببری…
مشخص است که در این روزگار، هنوز مثل یک کودک می تواند لذت ببرد از کاری که انجام می دهد. جمله هایش با تمام رهایی، منظم است و سر و ته دارد که این نشانه ای واضح از آموزش درست است.
امیدوارم که در این راه صعب و سخت همیشه اینگونه باشد.
همین قدر عاشق، همین قدر مؤمن…»
در این قسمت قسمتی از این اثر را بشنوید:
منبع: abnamakar.ir