۲۲ اردیبهشت انجام می شود؛ عکاسی با عطر چای در لاهیجان رویداد ملی چای

آبنما کار: به گزارش آبنما کار، از گیلان شهردار لاهیجان اظهار داشت: 22 تا 26 اردیبهشت ماه رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر انجام می شود.
رضا زنده دل امروز سوم اردیبهشت با اشاره به برگزاری رویداد ملی عکاسی، اظهار داشت: شهرداری لاهیجان با همکاری انجمن سینمای جوان ایران، با هدف تحقق رسالت های فرهنگی خود که یکی از موارد آن به تصویر کشیدن زیبایی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهر شمالی کشور است، این مسابقه را برگزار می نماید.
وی ادامه داد: این رویداد با هدف معرفی ظرفیتهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشت و راندمان چای در لاهیجان، به عنوان پایتخت چای ایران، رویداد عکاسی لاهیجان را در قالب اردو، کارگاه های تخصصی و مسابقه عکاسی در سطح ملی برگزار می گردد.
شهردار لاهیجان، برنامه های این جشنواره را شامل برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی مستند، تور تخصصی عکاسی، مسابقه عکاسی در بخش حرفه ای، بخش ویژه چای و بخش ویژه عکاسان لاهیجانی با امکان حضور تمام علاقه مندان حرفه ای و غیرحرفه ای از سراسر کشور بیان کرد.
زنده دل، اولویت های جشنواره را شامل المان های شهری، بناهای تاریخی، بازار سنتی، منابع و جاذبه های طبیعی، آیین های محلی، فضای شهری، مردم نگاری، باغبانان و چای کاران، باغ های چای، کارخانه ها و صنایع مرتبط، فرآوری و تولید چای لاهیجان دانست و اشاره کرد: به طورکلی اولویت های این رویداد به تصویر کشیدن رسم ها و سنت ها و جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و اجتماعی مردم و شهر لاهیجان است.
وی ادامه داد: این رویداد همزمان با شروع فصل برداشت چای بهاره لاهیجان از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت با همکاری انجمن سینمای جوانان لاهیجان برگزار می گردد.
شهردار رشت اشاره کرد: در بخش چای در نظر داریم تمام مراحل برداشت و تولید چای ایرانی را ثبت نماییم.
وی با اعلان اینکه فراخوان این جشنواره در پرتال شهرداری لاهیجان به آدرس http: //www.lahijan.ir برای علاقمندان به هنر عکاسی قابل دریافت است، اضافه کرد: شهرداری لاهیجان در کنار توجه به عمران و آبادانی شهر لاهیجان به حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه ای داشته و برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال خود گواه کارنامه فرهنگی مدیریت شهری است.

منبع: