ببینید، اعجاز موسیقی خالو قنبر راستگو نوازنده مهم سازجفتی به آب مروارید مبتلا شد

آبنما کار: نسیم خنکی می وزد، آسمان می درخشد، نور مهتاب جلای بیشتری به بنای قلعه پرتغالی ها بخشیده؛ صدای موج دریا گاه از دور به گوش می رسد. می گویند مقرر است خالو قنبر راستگو اجرائی داشته باشد. مردم منتظر هستند تا این که پیر جفتی نواز ایران برایشان بنوازد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، خالو قنبر راستگو که از مهم ترین و سرشناس ترین اساتید موسیقی نواحی کشور است، شامگاه گذشته در اختتامیه اولین جشنواره ملی عودنوازی قشم روی صحنه رفت و برای حاضران لحظاتی به یاد ماندنی را رقم زد.
محاسن سفید کرده و سن و سالی از او گذشته؛ خوش رو و خوش برخورد است. احوال پرسی می کند و با کمک حاضران روی صحنه می رود. مقرر است با در کنار یک نوازنده کاخن بنوازد. قبل تر به مرتضی کریمی (نوازنده عود) گفته که بیا امشب با هم ساز بزنیم که کریمی به او گفته که «هوا رطوبت دارد، کارمان خراب می شود».
دستندرکاران پشت صحنه درحال تنظیم صدا هستند و او بمحض نشستن بر سرجایش سازش را به صدا درمی آورد.
با قدرت در ساز خود می دمد. نوا، نوایی است بسیار دلنشین و حال و هوای جنوبی آن به جان می نشیند. می گویند گلویش گرفته ولی با اینحال سازی می نوازد شگفت انگیز. هر بار مردم به وجد می آیند و تشویقش می کنند. این لحظات طلایی به انتها می رسند و مردم با هیجان می خواهند که باردیگر به صدای سازش گوش دهند، اما امکانش نیست و لنج تا نیم ساعت دیگر می رود.
درحالی که به او کمک می کنند که از روی صحنه پایین بیاید بسیاری می گویند که او یک اعجاز است. بسیاری در آغوش می گیرند او را. لبان و چشمانش می خندند و برقی در چشمان اوست که به آب مروارید می ماند.
از نزدیکانش سوال می نماییم که آیا به آب مروارید مبتلاست که پاسخشان مثبت است! ای کاش که کاری شود…