شب موسیقی ایرانی در ریاض برگزار شد اظهار امیدواری سفیر ایران در عربستان به برگزاری برنامه های فرهنگی میان دو کشور

آبنما کار: آبنما کار: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه، گروه موسیقی «سروش مولانا» که با اقدام سفارت کشورمان در ریاض به عربستان سفر کرده است، در سالن آمفی تئاتر «قصرالثقافه» شهر ریاض به اجرای قطعات فاخری از موسیقی سنتی و اصیل ایرانی پرداخت.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، در آغاز این برنامه که سفرا، مقامات محل، اتباعی از سایر کشورهای مقیم عربستان و برخی از ایرانیان مقیم حضور داشتند، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در سخنان کوتاهی با تشکر از وزارت خارجه سعودی برای هماهنگی برگزاری « شب موسیقی ایرانی»، به فرهنگ غنی ایران اشاره نمود و اضافه کرد: فرهنگ و هنر منشاء قلبی داشته و بر دلها می نشیند. عنایتی اظهار امیدواری کرد برنامه های فرهنگی متنوعی در آینده بین دو کشور اجرا شود.
بنا بر اعلام سفارت ایران در ریاض، شب موسیقی ایرانی مورد استقبال کم نظیر حضار قرار گرفت بطوریکه تشویق نوازندگان دقایقی به طول انجامید.
این نخستین برنامه فرهنگی می باشد که از طرف سفارت کشورمان در ریاض همزمان با دهه مبارکه فجر و روز ملی برنامه ریزی و اجرا شده است.
“سروش مولانا” به سرپرستی ‎حسین سجودی نوازنده تار، آواز عباس رهبرنیا، تاروکمانچه علی خشتی نژاد و دف محمد سرباز، ۱۰ قطعه از موسیقی اصیل ایران را به اجرا گذاشتند.

منبع: