سازخانه به ایستگاه پایانی رسید؛ تقدیر از هنرمندان پیشکسوت عرصه ساخت ساز

به گزارش آبنما کار، آیین اختتامیه چهارمین دوره نمایشگاه سازخانه روز پنجشنبه بیست و هشتم دیماه با تقدیر از هنرمندان پیشکسوت عرصه ساخت ساز در خانه هنرمندان ایران برگزار گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی خانه موسیقی ایران، آیین پایانی چهارمین دوره نمایشگاه «ساز خانه» که به همت خانه موسیقی ایران در شاخه های سازهای ایرانی، کلاسیک و ابداعی برگزار شده بود، پس از ظهر پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار گردید.
در این برنامه که اجرای آن بر عهده غزل نهانی بود از اسدالله فرمانی معروف به گهواره و یوسف پوریا از معروف ترین سازندگان تنبور و تار قدردانی و تندیس خانه موسیقی به آنها اهدا شد.
یوسف پوریا (نوازنده و از سازندگان چیره دست ساز تار) بعد از دریافت تندیس خانه موسیقی اظهار داشت: به همه حاضران بخصوص هنرمندانی که سال ها زحمت کشیده اند و این موسیقی را ادامه می دهند، خسته نباشید می گویم. همینطور به خانه موسیقی که خانه دوم ماست و اینجا را برپا نگه داشته است، خدا قوت می گویم. البته همین هم اکنون شخصیت هایی چون استاد پیرنیاکان را می بینم که استاد بنده هم هستند و دست ایشان را می بوسم. همینطور اساتید دیگری هم در این مراسم حضور دارند که واقعا از این خانه دفاع می کنند.
در بخش دیگری از این مراسم از فاطمه طاحونه (سازنده ساز عود) و بهاره حسین زاده (سازنده ساز کمانچه) از هنرمندان پیشکسوت عرصه ساخت ساز بعنوان برگزیدگان چهارمین نمایشگاه «ساز خانه» تقدیر به عمل آمد. این در شرایطی است که ستاد برگزاری نمایشگاه همینطور از حمیرا اکبری (سازنده ساز ویولن) هم بعنوان جوان ترین بانوی شرکت کننده در این نمایشگاه قدردانی نمود.
اجراهای تک نوازی، دوتا نوازی، چند نوازی توسط قاسم رحیم زاده، جواد عزیزی و سعید وجدان پاک و پخش کلیپ همچون بخش های دیگر این برنامه بودند.
داریوش پیرنیاکان، هنگامه اخوان، فریدون شهبازیان، سوسن اصلانی، رضا ژاله، بهناز ذاکری، تقی ضرابی، بیاض امیر عطایی، محسن راسخ همچون میهمانان این مراسم بودند.

منبع: