تازه هایی از مجید انتظامی، پروانه معصومی و تخریبی خشم برانگیز

آبنما کار: تاکید وزارت ارشاد بر اصلاح کردن «هاوایی» همزمان با اکران،  اختتامیه عمار و بزرگداشت پروانه معصومی، شروع پیش فروش بلیت های تئاتر فجر از پنجشنبه، معرفی برگزیدگان اولین جشنواره «هم آغاز»، اظهارات جبلی درباره ی حق پخش فوتبال ها و بازگشت چهره ها در آستانه انتخابات، بازگشت مجید انتظامی بعد از 10 سال به سینما، رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، چند کشف تاریخی در حاشیه رودخانه بَشار، سکه های کمیاب در یونان و اسکلت 9هزار ساله در برزیل و تخریب خشم برانگیز در مصر از اخبار فرهنگی هنری 27 دی بود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، چهارشنبه ۲۷ دی ماه سازمان سینمایی بمنظور حواشی فیلم «هاوایی»، با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اطلاعیه ای را منتشر و بر اصلاح کردن «هاوایی» همزمان با اکران آن اصرار کرد.

اختتامیه عمار و بزرگداشت پروانه معصومی
در خبری هم اعلام گردید که آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عمار جمعه ۲۹ دی ماه ساعت ۱۸، همزمان با روز غزه و با نکوداشت «پروانه معصومی»، بازیگری که بتازگی از دنیا رفت، در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

آغاز پیش فروش بلیت های تئاتر فجر از پنجشنبه
پیش فروش بلیت نمایش های صحنه ای چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سایت «گیشه تئاتر» از ساعت ۱۰ بامداد (پنجشنبه ۲۸ دی) شروع می شود.

معرفی برگزیدگان اولین جشنواره «هم آغاز»
با برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره تئاتر «هم آغاز» در سالن اصلی تئاتر شهر، برگزیدگان این جشنواره عرضه شدند.

اظهارات جبلی درباره ی حق پخش فوتبال ها و بازگشت چهره ها در آستانه انتخابات
رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ی خرید حق پخش مسابقات ورزشی توسط این سازمان و بازگشت چهره ها در آستانه انتخابات توضیحاتی داد.

پایان رای گیری اسکار
ضمن اینکه رأی گیری از اعضای آکادمی برای انتخاب نامزدهای نهایی نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار در حالی به پایان رسید که زنان سینماگر در آستانه خلق رکورد در شاخه بهترین فیلم هستند.

بازگشت مجید انتظامی بعد از ۱۰ سال به سینما
مجید انتظامی (آهنگساز و رهبر پیشکسوت ارکستر) پس از ۱۰ سال دوری از عرصه سینما، موسیقی فیلم سینمایی «مجنون» را ساخت.

رونمایی از سازها برای ۲۴ هزار شهید و نماهنگ «قدس شریف» در آستانه روز غزه
افزون بر این، پوئم سمفونی «ساحت حماسه» که توسط کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران تولید شده است، آخر همین هفته رونمایی می شود.
همین طور در آستانه ۲۹ دی ماه که به نام روز «غزه» نامگذاری شده است از نماهنگ «قدس شریف» رونمایی می شود.

رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
در ادامه، پوستر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با طراحی و اجرای صابر شیخ رضایی منتشر گردید.

تخریب خشم برانگیز در مصر
بنای «درب ۱۷۱۸»، مرکز هنرهای معاصر نمادین قاهره که در جوار بناها و محوطه های تاریخی و دیرینه شناسی فراوانی قرار دارد به دستور دولت مصر تخریب شد.

چند کشف تاریخی در حاشیه رودخانه بَشار، سکه های کمیاب در یونان و اسکلت ۹هزار ساله در برزیل
باستان شناسان با شناسایی ۱۷ محوطه از دوران پارینه سنگی میانه تا سده های متأخر اسلامی در محدوده‌ی سد «تنگ سرخ» روی رودخانه‌ی بَشار در جنوب یاسوج، آثاری چون یک محوطه‌ی پارینه سنگی، یک راه تاریخی، سه گورستان دوره‌ی تاریخی، یک قلعه و هشت ماندگاه کوچ نشینی را کشف کردند.
همین طور با کاوش در یکی از شهرهای باستانی یونان علاوه بر کشف بقایای یک قنات باستانی، چندین سکه کمیاب و در جریان کاوش در برزیل بقایای اسکلت ۹۰۰۰ساله یک انسان به همراه بیش از ۱۰۰هزار شیء تاریخی کشف شد.
پیشنهادهایی برای خواندن:
تاریخ نگاری بر خانه به دوشی های جشنواره فیلم فجر
جوانان نگاه تازه تری را به تئاتر تزریق می کنند
مسعود فروتن: تئاتر را جوانان در این سرزمین حفظ نموده اند
حرف های تکان دهنده یک استاد دانشگاه درباره ی هوش مصنوعی/نترسید آخرالزمان نشده است!
خاطرات کریم مجتهدی از زبان خودش + فیلم
«نازک نارنجی» کیست؟
چرا «کربلای ۵» عملیاتی متفاوت و خاص بود؟