علی نصیریان: اصالت هنرمند در مردمی بودن او است

به گزارش آبنما کار، پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون اظهار داشت: اصالت هنرمند به روحیه مردمی بودن او است که همین لطف و محبت مردم بزرگترین مزد و پاداش برای یک هنرمند شمرده می شود.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، علی نصیریان شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ۳۰ نفر از نامداران عرصه فرهنگ و هنر اردبیل، اظهار داشت: خداوند متعال در عزل سرشت انسان هنرمند و دارای اخلاق و ادب را با عشق به عنوان بن مایه اصلی رشد و تعالی انسان سرشته تا در سایه عشق بتواند به بالاترین درجه معرفت برسد.
وی اشاره کرد: پرتوی از این حسن و زیبایی خداوند متعال در هنرمند تجلی پیدا کرده تا بتواند با خلاقیت و نوآوری خود در این حوزه پابرجا بوده و بن مایه عشق را زمینه ساز حرکت تحول آفرین خود قرار دهد.
پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون با اعلان اینکه هنرمند خود در گام نخست از هنرش لذت برده و مردم را نیز از این لذت بی بهره نمی کند، اظهار داشت: رابطه هنر و هنرمند یک رابطه با اصالت و غیرقابل انکار است و در این حوزه لازم است تا ما قدر هنر و هنرمندان را دانسته و زمینه قدرشناسی آنها را در حوزه های مختلف فراهم نماییم.
نصیریان اضافه کرد: تنها به خاطر قدرشناسی هنرمندان در قالب این رویداد در استان اردبیل حاضر شده و اهتمام می نماییم تا از افرادی تجلیل و تکریم داشته باشیم که یک عمر وقت و فرصتشان را صرف کارهای هنری کرده و لحظه ای از این لذت معنوی و ارزشی دست نکشیدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: در این حوزه تنها نام نیک به یادگار می ماند و هنرمند نیز حامل این نام نیک است که همیشه جاودانه خواهد ماند.
نصیریان افزود: در همه استانها خصوصاً اردبیل از قدرشناسی و میهمان نوازی اهالی این استان سپاسگزاریم که در حوزه فرهنگ و هنر همیشه به اعتلای بیش از پیش کمک کرده و در حقیقت به شناسنامه هویتی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه اعتباری حقیقی بخشیدند.
وی بیان کرد: هنر همچون چشمه جوشان است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل بهره برده و عمر و زمان خودرا در کنار استعدادهای بی نظیر قدر دانسته و به دور از لذت گرایی مادی، در اعتلای ارزش ها، معنویت و اخلاق جامعه نیز قدمهای مؤثری را بردارند.
استاد و پیشکسوت عرصه هنر سینما اظهار داشت: این هنرمندان می توانند الگویی راستین برای نسل های آینده بوده و فرصتی را فراهم آورند تا بتوان بیش از هر زمان دیگر در حوزه هنر و هنرمندی شایسته درخشید.

منبع: