در فرهنگسرای ارسباران؛ کنسرت وحید تاج و تنبورنوازان طرز

به گزارش آبنما کار، گروه تنبورنوازان طرز به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی فرشید کاکاوند، طی روزهای آینده در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می رود.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی کنسرت «سِحر سَحر»، وحید تاج خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی در تازه ترین اجرایش، با همراهی گروه تنبورنوازان «طرز» به سرپرستی و آهنگسازی فرشید کاکاوند، ۱۴ آذر در سالن فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می روند.
فرشید کاکاوند سرپرست گروه «تنبورنوازان طرز» اظهار داشت: این گروه از سال ۱۳۸۱ شکل گرفت و تا کنون کنسرتهای گوناگونی در شهر های مختلف ایران روی صحنه برده ایم و در جشنواره ها و رویدادهای بسیاری هم شرکت کرده ایم. از سال ۱۳۹۶ همکاری ما با وحید تاج شروع شد که ثمره این همکاری انتشار آلبوم «سِحر سَحر» است. کنسرت «سِحر سَحر» اجرای بخشی از قطعات آلبومی به همین نام و البته چند قطعه تازه دیگر است.
کاکاوند که آهنگسازی قطعات کنسرتِ «سِحر سَحر» را به عهده دارد، بیان نمود: کوشیده ام تا در آهنگسازی قطعات ردپای موسیقی مقامیِ تنبور به گوش مخاطب برسد. آقای وحید تاج هم این قطعات را به بهترین شکل ممکن خوانده است.
این نوازنده تنبور در رابطه با بخش های کنسرت پیش رو تصریح کرد: کنسرت ما در دو بخش اجرا می شود که در قسمت اول سازهای تنبور، سه تار، تنبک و عود روی صحنه می آیند و در قسمت دوم تنبورنوزان به ما اضافه می شوند. ضمن این که در کنسرت «سِحر سَحر» اشعاری از مولانا، حمید عابدیها و ابوسعیدابوالخیر را اجرا می نماییم.
کاکاوند در رابطه با حضور سازهای کوبه ای در این کنسرت اظهار نمود: بخش کوبه ای در این اجرا، با نگاهی خاص عمل می کند؛ بگونه ای که بخش کوبه ای برای همراهی قطعات تنظیم شده است. یعنی کوبه ای ها در این قطعات نقش مهمی دارند و برپایه جملات مشخصی که دارند کار را پیش می برند.
وی در رابطه با تمرین های «تنبورنوازان طرز» اظهار داشت: این گروه پیش از شیوع ویروس کرونا تمریناتش را برای اجرای صحنه ای شروع کرد که قرار بود دو اجرا در تالار وحدت داشته باشیم که با شیوع ویروس کرونا این اجراها لغو شد. پس از کرونا باز هم گروه را جمع کردیم و قرار شد اجرای مان را سال قبل روی صحنه ببریم که متاسفانه باز هم به سبب اتفاقات سال گذشته، این اجرا هم برگزار نشد. البته در یک سال قبل «تنبورنوازان طرز» به صورت مداوم درحال تمرین برای اجرای پیش رو بوده است.
کنسرت سِحر سَحر به آهنگسازی فرشید کاکاوند و خوانندگی وحید تاج، ۱۴ آذر ۱۴۰۲ به تهیه کنندگی یاسر یگانه در سالن فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می رود.
در این اجرا وحید کاکاوند نوازنده سه تار، شیدا حبیبه وند نوازنده عود، رشید کاکاوند، پارسا نظری و آوات کاکاوند نوازندگان تنبک، محمود ملکی نوازنده دف، علی ثقفی، آیسان حسینیان و نسترن حکاکیان نوازندگان بِندیر خواهند بود.
همچنین ملینا دولتی، حیدر حیدری، سید مهران آمالی، پویا یگانه، مجید شهسواری، الهام باطبی، خزان باطنی، مصطفی افشاری عارف، سید رسول رضوی داور، علی نجفی جهانی، حسام الدین جهانی، شهرام رفیعی، علی پیرهادی، عرفان حسنی و سعید طلائی بعنوان تنبورنواز در این اجرا روی صحنه خواهند رفت.

منبع: