در آیین نکوداشت پیشکسوت هنر خوش نویسی استان یزد مطرح شد استاد حرازی عمرش را وقف هنر کرده است

آبنما کار: یزد آیین نکوداشت هنرمند پیشکوت خوشنویسی یزد استاد «محمود حرازی یزدی» شامگاه امشب با حضور دوست داران این هنر اجرا شد.
آیین نکوداشت هنرمند پیشکوت خوشنویسی یزد استاد «محمود حرازی» شامگاه روز گذشته (شنبه ۲۲مهر) در محل سالن اجتماعات هلال احمر استان و با حضور مسئولین استانی و تعدادی از هنرمندان و اساتید این عرصه انجام شد.
«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم اظهار داشت: سعی کردیم نگاه ویژه ای به هنرخوشنویسی داشته باشیم و در همین راستا نیز انجمن خوش نویسی استان را تشکیل دادیم.
وی ادامه داد: هم اکنون این انجمن شکل گرفته و بدنبال مکانی مناسب برای تشکیلات این انجمن هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد: با اقداماتی که در این جهت انجام شده است، امیدوار هستم که آینده درخشانی برای این هنر در استان رقم زده شود.
«محمود رهبران» از اساتید به نام خوش نویسی نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن هفته خوش نویسی به هنرمندان این عرصه اظهار داشت: امشب شاهد برگزاری آیین نکوداشت یکی از پیشکسوتان این عرصه هستیم، کسی که تمام عمر خودرا وقف اعتلای نام خوشنویسی و آموزش پرورش فرزندان این دیار کرده است.
رهبران، مردمی بودن را یکی از صفات استاد حرازی زاده خواند و اظهار داشت: خدمات این هنرمند سرشناس در چند دهه گذشته در حوزه خوش نویسی قابل وصف نیست و نام این هنرمند ساعی با نام یزد پیوند خورده است.
در آخر این مراسم از مستند و پوستر «صدای قلم» که برگرفته از زندگی نامه این استاد فرهیخته وساخته «عماد عقلی» است، و همین طور از سردیس «محمد حرازی» که برگرفته از هنر «حمید قوی پنجه» است رونمایی گردید.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا «محمود حرازی یزدی» استاد برجسته هنر خطاطی و خوشنویسی استان یزد که در سال ۱۳۱۶ در شهر یزد دیده به جهان گشوده و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خودرا نیز در همین شهر سپری، و در کنار افتخاراتش از سال ۱۳۷۵ افتخار خادم بین الملل قرآن کریم را دارد.

منبع: